خبرگزاری کار ایران

۱۶۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی پشت نوبت دریافت مسکن هستند/افتتاح هزار و ۹۴۳ واحد مسکونی در ۳۰ استان کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۲۴۱

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اشاره به افتتاح هزار و ۹۴۳ واحد مسکونی همزمان در سی استان کشور گفت: همچنان ۱۶۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی پشت نوبت دریافت مسکن هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید قبادی دانا در مراسم واگذاری ۱۹۴۰ مسکن افراد دارای معلولیت که صبح امروز با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان برگزار شد، گفت: هفته افراد دارای معلولیت را تبریک می‌گوییم و گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهید فیاض بخش موسس سازمان بهزیستی را گرامی‌میداریم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان بهزیستی توانمندسازی مددجویان کمک به تهیه مسکن آنها است، ادامه داد: از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تاکنون ۱۳۰ هزار واحد مسکونی تسهیل‌گری شده و دراختیار مددجویان قرار گرفته است که از این تعداد، ۱۰۴ هزار نفر افراد دارای معلولیت بوده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: تجلی این بیانات در حوزه مسکن باعث همکاری بین مجموعه‌های مختلف از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی و ... بوده است و از سال ۹۴ با همکاری این سازمان‌ها و همچنین انجمن خیرین مسکن‌ساز پروژه ساخت مسکن برای خانوارهای دارای بیش از دو معلول در دستور کار قرار گرفت.

قبادی‌دانا خاطرنشان کرد: در همین راستا ۱۴ هزار خانوار احصا شده‌اند و به ۹ هزار و ۲۰۰ خانوار منزل مسکونی واگذار شده و برای ۴۴۵۰ خانوار منزل مسکونی در دست ساخت است. امروز نیز ۷۰۰ واحد مسکونی برای این افراد افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح هزار و ۹۴۳ واحد مسکونی در ۳۰ استان کشور به طور همزمان در سراسر  کشور تصریح کرد: هزار و ۲۰۹ واحد مسکونی از واحدهایی که امروز در سراسر کشور افتتاح می‌شود برای زنان سرپرست خانوار و همچنین افرادی است که دارای یک فرد معلول در خانواده هستند و همانطور که گفتم ۷۳۴ واحد نیز برای خانوارهایی که دارای بیش از دو معلول هستند افتتاح خواهد شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: واحدهای مورد نظر ۷۵ متر مربع است. در ساخت این واحدها همکاری نزدیکی با ستاد فرمان اجرایی امام در حوزه‌های مختلف برای ساخت مسکن داشتیم. در همین راستا برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر در حوزه مسکن شهری ۱۴۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و در حوزه مسکن شهری ۸۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض از طریق بنیاد مسکن روستایی تامین می‌شود. همچنین در راستای تامین مسکن محرومان مبلغ ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان از طریق بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام کمک کرده‌اند.

قبادی‌دانا با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات ما در تامین مسکن محرومان تامین زمین برای ساخت مسکن است، گفت:  بنیاد مسکن در تامین زمین برای تهیه  مسکن در حوزه مسکن شهری در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها مسئولیت تامین زمین را برعهده دارد و مشکل اصلی ما تامین زمین برای تهیه مسکن برای مددجویانی است که در شهرهای بیش از ۲۰ هزار نفر هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۹۴ هزار و احد مسکونی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون برای مددجویان ساخته شده است، گفت: ۷۵ هزار واحد از این واحدها برای افراد و خانواردهای دارای فرد دارای معلولیت بوده است. همچنین یک نهضت و پویشی در حال آغاز است برای تکمیل ۳۴ هزار واحد مسکونی که در حال حاضر در دست احداث برای خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی است. این واحدهای مسکونی بین ۳۰ تا ۹۰ درصد عملیات اجرایی‌شان شروع شده است و نیاز است که افراد و خیرین کمک کند تا این مسکن‌های در حال ساخت را تکمیل کنیم از همین‌رو در قالب پویش سقف همدلی این اقدام در حال انجام است و خیرین می‌توانند تصاویر این منازل مسکونی را که روی سامانه قرارداده شده است ملاحظه کنند و به صورت مستقیم به مدجویانی که مسکن آنها نیمه کاره مانده است ارتباط گیرند.

رییس سازمان بهزیستی تصریح کرد: سازمان بهزیستی تمام تلاش خود را مصروف به این کرده است که علاوه بر کمک گرفتن از دستگاه‌های انقلابی و حاکمیتی و از کمک خیرین نیز استفاده کند تا با کمک و همدلی همه دستگاه‌ها این به هدف نهایی برسد. البته این را باید گفت که ۱۶۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی همچنان پشت نوبت دریافت مسکن هستند و هنوز نتوانستیم اقدامی برای آنها انجام دهیم و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا این افراد نیز بتوانند منزل در یافت کنند البته جهش خوبی صورت گرفته و در حوزه مسکن در دو ساله اخیر حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی تکمیل شده و همچنین عملیات ساخت ۲۷ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز