خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت:

هیچ محدودیتی برای جذب زنان در صنعت نفت وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۶۹۷

وزیر نفت گفت: اولین بار است که در بالاترین رده‌های مدیریتی صنعت نفت، خانم‌ها حضور دارند و ما برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت ایران یک خانم را عضو هیئت مدیره گذاشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت نفت در مراسم امضای تفاهم نامه بین معاونت زنان و وزارت نفت بیان کرد: در هر حال بهینه سازی انرژی همیشه مطلب مهم و تعیین کننده‌ای است که امروز اهمیت بیشتری نیز دارد، چون مصرف انرژی بالا رفته و اینطور نیست که هر مقدار مصرف باشد ما بتوانیم تولید کنیم.

وی ادامه داد: در بخش خانگی خانم‌ها می‌توانند تعیین کننده‌ترین نقش را در بهینه سازی مصرف انرژی داشته باشند، سال‌ها است که به این مسئله رسیدیم اما باید آن را عملیاتی کنیم که امیدوارم این موافقتنامه با همت همیشگی معاونت زنان و خانم دکتر ابتکار تحقق پیدا کند و همکاران ما هم در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با تمام قدرت در خدمت شما هستند و نهادهای دیگر مثل آموزش و پرورش و صدا و سیما هم انشالله در این زمینه همکاری کنند.

زنگنه افزود: البته کارهای دیگری هم وجود دارد که باید در آن زمینه‌ها هم اقداماتی را انجام دهیم.باید سرمایه گذاری‌هایی شود که خانم‌ها به عنوان مدیران خانه که نقش تعیین کننده‌ای دارند در آن اثر گذار باشند، دولت اخیراً یک مصوبه‌ای را هفته‌ی گذشته داشت که در آن مطرح شده است که اگر افرادی مصرف خودشان را در زمستان ۱۰ درصد کاهش دهند، ۱۵ درصد از تخفیف هزینه برخوردار می‌شوند، این موضوع باعث کاهش درآمد ما می‌شود، اما مهمترین مسئله الان درآمد نیست بلکه تعادل در تراز تولید و مصرف است.

زنگنه بیان کرد: ما به نقش خانم‌ها در صنعت نفت بسیار توجه کردیم و الان اولین بار است که در بالاترین رده‌های مدیریتی نفت، خانم‌ها حضور دارند و ما برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت ایران یک خانم را عضو هیئت مدیره گذاشتیم و مدیران ارشد نفت تعداد قابل ملاحظه‌ای از خانم‌ها هستند.

وی ادامه داد: هر تبعیضی که بوده ما تلاش کردیم تا آنجا که دستمان می‌رسد کم کنیم، الان هیچ محدودیتی در جذب خانم‌ها وجود ندارد، جز در دکل‌های نفتی که آن هم متناسب با نوع کار آنها نیست تا روی سکوی نفتی زندگی کنند، همچنین محدودیت‌هایی که برای پذیرش خانم‌ها در دانشگاه‌های نفت بود برداشته شد و حتی دوره‌هایی برای توانمندسازی خانم‌ها گذاشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز