خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری:

استمرار طرح منع تردد شبانه در شهرهای قرمز و نارنجی/ ادامه طرح جامع هوشمند تا زمان کنترل بیماری

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۷۱۶

رئیس کمیته اجتماعی، انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا از استمرار طرح منع تردد شبانه در شهرهای قرمز و نارنجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ذوالفقاری در پایان جلسه امروز ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران درباره وضعیت اعمال محدودیت‌ها در هفته آینده در تهران گفت: همانطور که اعلام کرده‌ایم محدودیت‌ها هوشمند است، به این معنا که شهرهای کشور بر اساس ارزیابی هفتگی وزارت بهداشت در وضعیت‌های زرد، نارنجی و قرمز قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بی‌تردید با توجه به این وضعیت‌ها محدودیت‌های متناسب اعمال خواهد شد، ادامه داد: از روز شنبه تا پایان هفته آینده بر اساس اعلام وضعیت شهرها محدودیت در آنها اعمال می شود. خوشبختانه ظرف دو هفته گذشته تعدادی از شهرها از وضعیت قرمز خارج شدند به شکلی که از ۱۶۰ شهری که در وضعیت قرمز بود در حال حاضر ۶۴ شهر در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

رئیس کمیته اجتماعی، انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که دستگاه‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی، مردم و آحاد جامعه اگر می خواهند محدودیت‌ها کاهش پیدا کند باید پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها را به خوبی رعایت کنند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: از روز شنبه تا پایان هفته آینده منع تردد خودروهای شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد تا به این ترتیب روند کنترل بیماری ادامه پیدا کند. همچنین با توجه به محدودیت‌هایی که اعمال شده است ۳۰ درصد فشار روی مترو و اتوبوس کاهش پیدا کرده اما باز هم شاهد ازدحام جمعیت هستیم و علت آن است که بسیاری ادارات بر اساس مصوبه ستاد ملی اعمال محدودیت ها را انجام نداده‌اند و به نوعی تخلف کرده‌اند که البته در موضوع نظارت ها با این موارد برخورد خواهد شد.

رئیس کمیته اجتماعی، انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: طرح هوشمند مدیریت کرونا طرحی مستمر است و بی‌تردید تمام اعمال محدودیت‌ها با هدف تحقق فاصله‌گذاری اجتماعی است. اگر این محدودیت‌ها رعایت شود ولی مسائل دیگری همچون دورهمی‌ها افزایش پیدا کند قطعا با موفقیت همراه نخواهد بود. در حقیقت تمام مشکل بیماری با اعمال محدودیت ها حل نخواهد شد و همزمان باید محورهای دیگر همچون تست گسترده، آموزش پیشگیری و درمان در کنار یکدیگر برای تحت کنترل قرار گرفتن بیماری باید مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح در مرحله اول دو هفته بود و از حالا به بعد روزهای دوشنبه وضعیت شهرها توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد و بر مبنای آن از شنبه بعد اعمال محدودیت ها انجام می شود. در حقیقت در این طرح یک هفته و دو هفته نداریم. استمرار طرح تا زمان کنترل بیماری ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس کمیته اجتماعی، انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا یادآور شد: محدودیت‌ها یکی از ۷ برنامه است، طرح مشارکت مردم، طرح شهید سلیمانی، تست گسترده، آموزش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همه این‌ها هم جزو برنامه‌های ما هستند که باید با هم جلو بروند تا ببینیم در بازه زمانی بلندتر  چه تاثیری روی کنترل بیماری دارد.  

ذوالفقاری تصریح کرد: از وزارت بهداشتی درخواست کردیم پایشی روی برنامه‌های در نظر گرفته داشته باشند تا ببینیم کدامیک از آن‌ها تاثیرگذاری بیشتری دارند، تا در تداوم کار بیشتر آن نکته را مدنظر قرار دهیم. از همین جا نیز به وزارت بهداشت اعلام آمادگی می‌کنیم که اگر برنامه ویژه برای تهران و البرز برای تقویت خاص بهداشت و درمان و اعمال مدل محدودیت ها و اجرای طرح  شهید سلیمانی دارند، به ما ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز