خبرگزاری کار ایران

سردشت با ۲۳درصد بالاترین نرخ بیکاری را در آذربایجان غربی دارد

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۸۴۴

سرپرست مدیریت اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران در ۳ماه تابستان سال جاری نرخ اشتغال و مشارکت اقتصادی در استان ۴۶.۷درصد و همچنین نرخ بیکاری نیز دراین مدت ۱۰.۹ درصد اعلام شد.

به گزارش ایلنا ، فرخی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری نسبت به مدت مشابه افزایش یافته، تصریح کرد:  از دلایل افزایش بیکاری در سطح استان  شیوع کرونا و سختی شرایط کار در این  وضعیت است که انتظار هم می رفت که به دلایل سختی کار این نرخ حالت افزایشی پیدا کند.

وی افزود: طبق اعلام مرکز آمار ایران در ۳ماه تابستان سال جاری نرخ اشتغال و مشارکت اقتصادی در استان ۴۶.۷درصد و همچنین نرخ بیکاری نیز دراین مدت ۱۰.۹ درصد اعلام شد.

فرخی اظهار کرد: باتوجه به کشاورزی بودن استان پیش بینی می شود با پایان فصل کشاورزی در پاییز و زمستان نرخ بیکاری افزایشی نیز شود.

سرپرست مدیریت اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران میران مشارکت اقتصادی استان در فصل بهار نیز۴۲.۳ درصد و نرخ بیکاری ۱۲.۱ اعلام شد که نشان می دهد در تابستان نسبت به بهار اشتغال افزایش و بیکاری کاهشی بوده است.

وی یاد آورشد: طبق آخرین آمار بالاترین نرخ بیکاری با ۲۳ درصد در سردشت و کمترین نرخ بیکاری در ماکو با ۶.۱ درصد بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز