خبرگزاری کار ایران

قائم مقام مراکز علمی کاربردی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران:

از هیچ اقدامی برای ارتقای کیفیت مراکز علمی کاربردی خانه کارگر کوتاهی نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۲۸۸

هم اکنون ۲۲ مرکز علمی کاربردی فعال در سطح خانه‌های کارگر سراسر کشور با دارا بودن بیش از ۲۲ هزار دانشجو فعالیت دارند.

قائم مقام مراکز علمی کاربردی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ما از هیچ اقدامی برای توسعه و ارتقای کیفیت این مراکز با توجه به امکانات موجود خود کوتاهی نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد محجوب که دیروز در گردهمایی دو روزه مراکز علمی کاربردی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران در تبریزسخن می‌گفت با بیان اینکه خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران توجه خاصی به این مراکز دارد اظهار داشت: هیچگاه کمیت را فدای کیفیت نمی‌کنیم.

وی با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این مراکز گفت: هم اکنون ۲۲ مرکز علمی کاربردی فعال در سطح خانه‌های کارگر سراسر کشور با دارا بودن بیش از ۲۲ هزار دانشجو فعالیت دارند البته مجوز فعالیت ۲۴ مرکز برای این مجموعه وجود دارد.

محجوب با اشاره به برخی اقدامات سال‌های اخیر در این حوزه اظهار داشت: هم اکنون ۲۲ مرکز فعال ما همگی در مکان‌های ملکی مستقر هستند و بغیر از این تعداد، دو مرکز دیگر در مکان استیجاری هستند که در تلاش هستیم مکانهای مناسبی را برای آن‌ها هم فراهم کنیم.

محجوب بکارگیری اساتید مجرب و علاقمند به کار عملی را از اولویت‌های مراکز علمی کاربردی خانه کارگر خواند و گفت: با تأکیدات دبیر کل معزز خانه کارگر برگزاری دوره‌های کارورزی، برپایی کلاس‌های عملی و ارایه پروژه به طور جدی و با نظارت در این مراکز پیگیری می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مناسبی در مراکز علمی کاربردی خانه کارگر راه اندازی و تجهیز شده و به صورت دوره‌ای دستگاه‌های آن را متناسب با تغییرات بازنگری می‌کنیم.

محجوب افزود: بر برگزاری امتحانات به صورت صحیح و به عنوان یک موضوع اصلی تأکید داریم و به راحتی از کنار آن نمی‌گذریم حتی در پاره‌ای موارد دانشجویان به خاطر جدیت در اجرای دقیق مقررات و برگزاری سختگیرانه امتحانات از این مراکز انصراف داده‌اند و ما هیچگاه از حقوق خود کوتاه نیامده و به هیج سفارشی تن نداده‌ایم.

وی با اشاره به تسهیلات ایجاد شده برای دانشجویان مراکز علمی کاربردی خانه کارگر گفت: علاوه بر تخفیفات اعلامی در دفترچه پذیرش بستر پرداخت اقساطی شهریه نیز برای دانشجویان فراهم شده است.

محجوب با بیان اینکه ارایه تخفیفات و تسهیلات بهانه‌ای برای افزایش پذیرش دانشجو در این مراکز مدنظر نیست اظهار داشت: ترم گذشته بالغ بر ۲ میلیاردریال تخفیف شهریه به دانشجویان مراکز علمی کاربردی خانه کارگر ارایه شده همچنین با تلاش مراکز در سطح استان‌ها و مشارکت بانک‌ها علاوه بر وام‌های اعطایی دانشگاه جامع علمی کاربردی وام‌های دیگری نیز به دانشجویان این مراکز ارایه می‌شود.

وی در ادامه یکی از نیازهای مراکز علمی کاربردی خانه کارگر را بهره گیری بیشتر از امکانات این مراکز عنوان کرد و گفت: هم اکنون امکانات خوبی در مراکز علمی کاربردی خانه کارگر در سراسر کشور ایجاد شده ولی در پاره‌ای موارد به دلیل آنکه فضاهای موجود به دلیل عدم برگزاری دوره‌های آموزشی بلااستفاده می‌ماند خواهان آن هستیم که در چارچوب مقررات دانشگاه جامع علمی کاربردی بتوانیم از این فضا‌ها استفاده کنیم.

گردهمایی دو روزه روسای مراکز علمی کاربردی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران در تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز