خبرگزاری کار ایران

مدیر ارشد فنی گروه علی بابا؛

در آکادمی علی بابا، نسل آینده تیم تکنولوژی را پرورش می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۵۷۲

هفتمین جشنواره فناوری اطلاعات با گردهمایی شرکت های مختلف حوزه تکنولوژی در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش ایلنا، احسان آراسته مدیر ارشد فنی علی‌بابا در این رویداد گفت: با بیان اینکه معتقدم شرایط موجود موجب گره خوردن مسیر پیشرفت مهندسان فناوری به کارهای اجرایی در تکنولوژی شده است و در هیچ کدام از کشورهای دنیا این اتفاق نمی‌افتد. این تفکر که مهندسان برای رشد باید سرپرستی یک تیمی را برعهده بگیرند اشتباه است.

وی ادامه داد: تلاش ما در گروه علی بابا این است که مهندسان برای رشد و پیشرفت روی کار و تخصص‌شان تمرکز داشته باشند.

آراسته مساله بعدی استارتاپ‌ها را  عجله در کار بیان کرد و ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های استارتاپی در ابتدای فعالیت برای آن که بخواهند بازار کار را ازآن خود کنند تمام پیشنهادهای اولیه را قبول می‌کنند در نتیجه محصولی که ارایه می دهند به لحاظ تکنولوژی محصول کم کیفیت است.

این اتفاق در مراحل اولیه برای علی بابا نیز رخ داده بود و ما در ابتدای کار با یک محصول یکپارچه روبرو بودیم اما با تغییر آن به بخش‌های کوچکتر و تبدیل به برنامه‌ای که بتواند بهبود یابد یا بازنویسی شود سعی در ارتقاء کیفیت داشتیم.

در آکادمی علی بابا، نسل آینده تیم تکنولوژی را پرورش می‌دهیم

مدیر ارشد فنی علی بابا با بیان اینکه مشکل تامین منابع انسانی در کشور یک مساله مهم است گفت: امروزه با توجه به رشد استارتاپ ها در کشور و جایگاه آنها در فضای کسب و کار کشور می توان گفت این مارکت ها با محدودیت منابع انسانی روبرو هستند و یکی از مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد این است که مهندسان بعد از پایان تحصیلات نمی دانند چگونه وارد بازار کار شوند واین مساله موجب می شود زمان زیادی در ابتدای راه خود از دست بدهند.

وی مساله مهاجرت مهندسان را از مهمترین مشکلات موجود بیان کرد و گفت: بسیاری از دانشجویان در همان مراحل ابتدایی تحصیل برنامه مهاجرت را در سر دارند در حالی که در بسیاری از کشورهای دنیا این افراد را شناسایی و گزینش و جذب می کنند.

وی ادامه داد: این مساله فضای کسب و کارهای داخلی را تحت تاثیر قرار داده و در کشور با کمبود منابع انسانی متخصص روبرو هستیم بنابراین گروه علی بابا با برگزاری دوره های آموزشی دانشجویان و فارغ التحصیلان را شناسایی، پرورش و نسل بعدی تیم تکنولوژی را از میان آنها می‌سازد.

لازم به ذکر است، در اولین دوره آکادمی علی بابا که در حال برگزاری است ۱۰ نفر از این دوره وارد چرخه کار علی بابا خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز