خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان:

رشد 6 برابری تولید محصولات کشاورزی در استان لرستان بعد از انقلاب/ سهم اندک بخش کشاورزی از تسهیلات بانک‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۲۱۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه این استان با برخورداری از چهار اقلیم متفاوت، ظرفیت‌های فراوانی برای تولید محصولات کشاورزی دارد، گفت: در ابتدای انقلاب کل تولیدات کشاورزی این استان ۵۰۰ هزار تن بود، اما تا به امروز با رشد ۶ برابری به ۳ میلیون تن رسیده است.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی با بیان این مطلب، اضافه کرد: در دولت سیزدهم نیز خرید گندم کشاورزان از ۱۲۳ هزار تن به ۵۳۰ هزار تن رسیده که ۴ برابر رشد داشته است.

‌وی گفت: همچنین سطح گلخانه‌های این استان در  دولت سیزدهم از ۷۸ هکتار به بیش از ۱۳۰ هکتار رسیده است.

شاهرخی با بیان اینکه در کشت دانه روغنی کاملینا رتبه نخست کشور به استان لرستان اختصاص دارد، گفت: طی سه سال گذشته کشت دانه‌های روغنی از ۲۲۰۰ هکتار به ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به برخی فرصت‌های باغبانی و تولید محصولات باکیفیت در این استان، گفت: بیش از ۳۳۰ هزار تن محصولات باغی، اعم از محصولات باغی، گلخانه‌ای و گیاهان دارویی تولید و به بازارهای داخلی و جهانی عرضه می‌شود.

شاهرخی با اشاره به اهمیت کشاورزی در تامین امنیت غذایی جامعه و لزوم حمایت از بهره‌برداران این بخش، گفت: مطابق قانون، بانک‌ها مکلف هستند حداقل ۱۵ درصد از منابع خود را در به بخش کشاورزی اختصاص دهند که متاسفانه هیچ موقع این عدد اتفاق نمی‌افتد و در بیشترین حالت از ۵ درصد فراتر نرفته است.

وی سهم اشتغالزایی بخش کشاورزی در استان لرستان را حدود ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که این رقم در کشور حدود ۱۸ درصد است.‌

شاهرخی همچنین گفت: در سال گذشته از حدود ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی که دولت برای کل استان در تکلیف کرده بود، ۳ هزار نفر آن در بخش کشاورزی بود که محقق شده است.

وی با اشاره به وجود واحدهای تعطیل و غیرفعال به دلیل مشکلات مختلف نیز گفت: در طول سه سال دولت سیزدهم توانستیم ۲۳۹ واحد غیرفعال در بخش کشاورزی را به چرخه تولید بازگردانیم.

انتهای پیام/
حسین کاظمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز