خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت:

دولت یقین دارد که اولویت با آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۱۷۰

سخنگوی دولت گفت: الگوی رشد و توسعه کشور به دست معلمان انسان‌ساز است و آینده ایران توسط این معلمان ساخته می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی بهادری جهرمی در آیین نکوداشت روز معلم که در گلپایگان اصفهان برگزار شد، افزود: اینکه مملکت ما در آینده به چه سمتی خواهد رفت را شما معلمان مشخص می‌کنید، زیرا الگوی رشد و توسعه در اقتصاد، فرهنگ، تاریخ، سیاست و در همه ساعات زندگی به دست شما معلمانی است که به میدان آمده تا انسان بسازید.

وی افزود: دولت سیزدهم یقین دارد که اولویت با آموزش و پرورش است بر همین اساس بیشترین میزان توجه و اختصاص سهمیه را به تربیت معلم اختصاص داده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: میزان باسوادی ما پیش از انقلاب ۳۷ درصد و در بانوان ما ۲۵ درصد و میانگین جهانی ۷۰ درصد بود. اما اکنون نرخ باسوادی ما ۹۷ درصد و از میانگین جهانی بیشتر است.

بهادری جهرمی بیان داشت: دنیای جدید آموزش و پرورش هوش مصنوعی و ظرافت است و معلم این نسل نمی‌تواند عقب‌تر از زمان باشد بلکه باید چند گام جلوتر و در عین حال اخلاق مداری و مشارکت را آموزش دهد.

وی بیان کرد: در وصف اهمیت معلمی همین بس که خدای رحمان و رحیم در نعمت معلم دادن به انسان منت گذاشته است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: الگوی توسعه در نظام اسلامی ما مبتنی بر تربیت و تزکیه است و نه تنها در عرصه معلمی و آموزش و پرورش بلکه در همه عرصه ها، حتی عرصه نظامی توسعه و رشد ایران اسلامی متفاوت است.

وی بیان داشت: الگوی نظامی غرب را این روزها در حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه و کشتار زن و کودک و بیمار داریم می بینیم. اما جنس رشد نظامی ما با سایر نقاط در تعارض و از انسانیت دفاع می‌کند و این نماد اخلاق است.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق بیان کرد: عملیات نظامی ایران صد در صد غرور آفرین، رسمی و دیپلماتیک بود. در حالی است که همه قدرت های نظامی جهانی دست به دست هم داده بودند که از این رژیم تا به دندان مسلح در برابر ایران دفاع کنند، اما کشور ما با آمادگی کامل از منظر اخلاقی و نظامی اقدام کرد و در عین موفقیت آمیز بودن عملیات کسی از غیرنظامیان آسیب ندید.

حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود

سخنگوی دولت همچنین در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان گلپایگان گفت: حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل بیش از ١۴٠ میلیارد دلار بود.

بهادری جهرمی افزود: تجارت خارجی ایران در فروردین سال جاری ١٠.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه حال منابع ارزی ما خوب است تصریح کرد: ما مشکلات ارزی و دیگر معضلات جاری را می‌دانیم اما مجبوریم در شرایط تحریم، تعادل ارزی را برقرار کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه نظارت بر نوسانات نرخ ارز به صورت جدی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: نگاه دولت هدایت منابع ارزی به سوی موارد مهم و اولویت هاست.

بهادری جهرمی افزود: این دولت نهضت تکمیل طرح‌های نیمه تمام را آغاز کرد، اما بر اساس اولویت بندی پیش می‌رود.

وی درباره نظارت بر نظام بانکی گفت: سال گذشته سه موسسه مالی اعتباری بزرگ را منحل کردیم بدون اینکه هیچ مشکل اقتصادی و اجتماعی رخ دهد.

سخنگوی دولت ادامه داد: این دولت اهل اراده و تصمیم است و وقتی تصمیمی می‌گیردبه آن عمل می‌کند و اهل شعار و وعده نیست.

بهادری جهرمی تصریح کرد: درصدد هستیم که منابع بانکی را به سمت اقدامات مولد مانند تولید و مسکن سوق دهیم و از سوی دیگر در بخش‌های تکلیفی مانند فرزندآوری نیز از آن بهره‌مند شویم.

وی گفت: نرخ سود بانکی نرخ سابق است از طرف دیگر نرخ تورم تولید کننده که در ابتدای دولت ١٠٣ درصد بود الان به ٢٣ درصد رسیده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در دهه ٩٠ بسیاری فرصت ها از دست رفت، گفت: این موضوع تنها به مباحث اقتصادی محدود نبوده است و در دیگر موارد مانند فرهنگی و اجتماعی نیز کاستی داشتیم.

بهادری جهرمی همچنین در مورد توزیع شیر در مدارس اظهار داشت: این موضوع پارسال در قانون بودجه نبود اما امسال سعی کردیم برای آن ردیف بودجه تعریف کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز