خبرگزاری کار ایران

روایتی از رنجِ بیکاری و اخراج کارگران؛

پرسنل اخراجی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس: مسئولان صدای مان را نمی‌شنوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۱۲۹

واقعیت آن است که در جامعه امروز تنها امید است که افراد را به ادامه زندگی سوق می‌دهد و آن زمان که امید از دست رفت، همه چیز از دست می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روایت تلخ پرسنل و نیروهای اخراجی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس آن زمان تلخ‌تر می‌شود که خبر می‌رسد؛ یکی از نیروهای این شرکت که طی روزهای گذشته از کار بیکار شده است؛ در سانحه تصادف رانندگی چشم از دنیا فرو می‌بندد.

فرقی ندارد که چند سال سابقه و خدمات گوناگون به سازمان داشته باشید وقتش که فرا رسد به راحتی توسط مدیران اخراج خواهید شد بدون آن که آن‌ها در این شرایط اقتصادی ذره‌ای به ادامه زندگی‌ات فکر کرده باشند.

بعید است مسئولان صدای مان را شنیده باشند

یکی از پرسنل تعدیل شده شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اینکه شرکت‌های مشاور تنها حقوق به ما پرداخت می‌کردند، می‌گوید: به رغم اینکه به بنده شفاهی اعلام شد چند نفر باید از شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بروند مسئولان این شرکت ۲۷ اسفند ماه سال گذشته نامه اخراج را به ما تحویل دادند.

وی معتقد است پیگیری‌ها نتیجه‌ای ندارد و به رغم اینکه مسئولان عنوان می‌کنند که به دلیل نبود بودجه اقدام به اخراج پرسنل کرده‌اند اما شرکت شهرک‌های صنعتی فارس زمینی را در شهرک صنعتی شیراز در مزایده با قیمتی چند برابر به صنعتگران می‌فروشد که از محل فروش این زمین‌ها می‌توانست حقوق تمام پرسنل خود را پرداخت کند.

این نیروی تعدیل شده می‌افزاید: امروز برای ورود به هر کاری شرایط سنی لازم است و با توجه به این موضوع من و امثال بنده را دیگر هر جایی به کار نمی‌گیرند و تنها مجبوریم جهت کسب درآمد و گذراندن امرار و معاش به مشاغلی رو بیاوریم که درشان این سابقه و کار نباشد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در روزهای پایانی سال گذشته عنوان کردند که به دلیل اتمام قرارداد دیگر تمایل به ادامه همکاری با برخی پرسنل را ندارند، ادامه می‌دهد: در ۲۰ سال گذشته حدود ۷ مدیرعامل بر مسند مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تکیه زده‌اند اما در بحرانی‌ترین شرایط هم مدیران اقدام به اخراج نیروها نکردند.

پرسنل اخراجی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس: مسئولان صدای مان را نمی‌شنوند

بیمه بیکاری گره‌ای از کار ما باز نمی‌کند

این نیروی تعدیل شده با اشاره به اینکه بعید است صدای نیروهای تعدیل شده شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به گوش مسئولی رسیده باشد، بیان می‌کند: مسئولان صدای ما را بشنوند؛ وقتی مدیری از یک استان دیگر وارد فارس می‌شود و نیرویی که حدود دو دهه است در این شرکت فعالیت کرده را به راحتی اخراج می‌کند، نشان از قدرت او دارد.

وی با بیان اینکه بدترین شرایط اقتصادی را سپری می‌کنیم، می‌گوید: متاسفانه نیروهای قراردادی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با مشکلات متعددی مواجه هستند.

این نیروی اخراج شده در ادامه با بیان اینکه آیا واقعا حقوق نیروهای قراردادی آن قدر بالا است که مسئولان از توان پرداخت آن برنمی‌آیند، تصریح می‌کند: بسیاری از نیروهای اخراج شده با سابقه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس جوانی خود را در این سازمان صرف کرده‌اند و مسئولان باید به این موضوعات نگاه و دقت ویژه‌ای داشته باشند.

این نیرو تعدیل شده می‌افزاید: در شرایط فعلی بیمه بیکاری هم گره‌ای از کار ما بازنمی‌کند؛ مسئولان کاری برای نیروهای اخراج شده انجام نمی‌دهند و نمایندگان مجلس هم فریادرس نیستند.

اخراج بانوان در زمان مرخصی زایمان در تضاد با شعار فرزند آوری است

یکی از پرسنل خانم شرکت شهرک‌های صنعتی فارس که قبل از مرخصی زایمان تعدیل شده است، می‌گوید: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس صراحتا اعلام کرد که بعد از مرخصی زایمان مرا به کار بازنمی‌گرداند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بعد از ۱۲ سال سابقه و فعالیت در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اخراج شده‌ام، می‌افزاید: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ با من تماس گرفته شد و خبر قطع همکاری را دادند.

این پرسنل تصریح می‌کند: به من اعلام شد که شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به دلیل تعدد نیرو اقدام به اخراج نیروکرده است چراکه مدیرعامل جدید اعتقادی به نیروهای تازه کار ندارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از مرخصی زایمان بنده سوءاستفاده کرده و اقدام به اخراجم کرد، بیان می‌کند: در هر شرایطی و حتی زمان بارداری تا جایی که توانسته‌ام فعالیت زیادی انجام داده‌ام اما مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بدون هیچ دلیل و توجیهی عذر بنده را خواستند.

این پرسنل تعدیل شده می‌گوید: جهت پیگیری وضعیت اخراجم با ارگان‌هایی مانند استانداری و تهران نامه‌نگاری کرده‌ام اما هنوز کاری انجام نگرفته است؛ در سال‌های گذشته به دلیل ترس از تعدیل باردار نشدم.

وی با اشاره به اینکه به رغم تشویق و تاکید‌های مسئولان کشور به فرزندآوری اما مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به این مورد توجهی ندارند، بیان می‌کند: مسئولان از بانوان باردار حمایتی انجام نمی‌دهند.

در نمازخانه سازمان می‌خوابم

یکی دیگر از نیروهای شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه طبق قانون ایثارگری تبدیل وضعیت شده‌ایم، می‌گوید: مدیریت جدید شرکت شهرک‌های صنعتی سال گذشته اعلام کرد که باید به صورت تمام وقت در دفتر مرکزی حضور پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود بیش از یک دهه در یکی از شهرستان‌های استان فعالیت داشته‌ام، بیان می‌کند: قبل از نوروز هنگامی که در حال رانندگی در جاده به مرکز استان بودم تصادف کردم و در رفت و آمد با مشکل مواجه شدم و زمانی که این موضوع را با مدیریت عنوان کردم وی گفت که وضعیت نیروها در درون سازمان مهم است نه بیرون سازمان.

این پرسنل شرکت شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس عنوان کرده که اگر خواستار زندگی در شهرستان هستیم باید از کار خود انصراف دهیم، تصریح می‌کند: به دلیل نداشتن مکان در مرکز استان شب‌ها در نمازخانه می‌خوابیم؛ هیچ فردی پاسخگوی فرزندان جانبازانی که تبدیل وضعیت شده‌اند و با مشکل مواجه هستند، نیست.

وی با بیان اینکه از طریق نمایندگان مجلس جهت انتقالی اقدام کرده‌ایم، می‌افزاید: متاسفانه مدیریت پاسخگو نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز