خبرگزاری کار ایران

اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۵۷۸

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره مبارزه با آفت سفیدبالک در فصل بهار توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش ایلنا، علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران اظهار داشت: افزایش شهرنشینی و رشد جمعیت در کلان‌شهرهایی نظیر تهران و وجود آلودگی‌های زیست‌محیطی در این کلان‌شهرها، نیاز به فضای سبز و گسترش آن را به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش آلاینده ها مطرح می‌کند.

وی افزود:  آفات و بیماری‌ها یکی از عوامل خسارت برای فضای سبز شهری هستند که در صورت عدم کنترل، می‌توانند سالانه خسارات جبران‌ناپذیری را وارد سازند. از این رو، یکی از مسائل پراهمیت در حوزه نگهداری و حفظ فضای سبز شهری حفاظت از گیاهان در برابر خسارت آفات و بیماری‌ها است که یکی از چالش‌های حائز اهمیت برای دست اندرکاران فضای سبز شهری است.

مختاری ادامه داد: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در راستای حفاظت از محیط‌زیست و درختان در برابر آفات و بیماری‌های موجود، اقدام به انجام مدیریت تلفیقی با آفات و بیماری‌ها (IPM) نموده که مقابله با آفات و بیماری‌ها تنها از طریق مبارزه تلفیقی و مکانیکی و بیولوژیکی انجام می‌پذیرد و در موارد حساس از سموم گیاهی استفاده می‌شود که برای عموم شهروندان و محیط‌زیست مضر نباشد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها با تاکید بر این که سال‌های اخیر به دلیل افزایش بیماری‌های ناشی از آلودگی‌ها، گرم شدن کره زمین، نبود زمستان‌های سرد تا حد زیادی بیماری‌های موجود در فضای سبز را افزایش داده است، عنوان کرد: بیماری‌های مهمی همچون سفیدک‌ها، شانکرها و آفاتی همانند سفیدبالک، سوسک برگ‌خوار نارون پسیل، زیتون سوسک چوب‌خوار و پوستخوار، شته و.... در کلان‌شهر تهران شیوع یافته‌اند که با انجام اقدامات تلفیقی مهار و تحت کنترل قرار می‌گیرند.

وی همچنین برخی از آفات و بیماری‌های شایع در فضای سبز شهر تهران را معرفی کرد و گفت: سفیدبالک‌ها علائمی در زیر برگها و اطراف رگ‌برگ‌های گیاه میزبان (توت زیتون) هستند و از شیره گیاه می‌مکند و از خود ماده چسبناک عسلک به‌جا می‌گذارند.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، مختاری درباره روش‌های مبارزه با سفیدبالک‌ها هم تصریح کرد: این کار دو روش دارد؛ مکانیکی و زراعی و از طریق پایش مستمر با نصب کارت و نوارهای زرد، آبشویی مستمر و منظم، روغن‌پاشی بهاره، حذف و امحای پاجوش‌ها و تنه‌جوش‌ها و سرشاخه‌های آلوده، تغذیه و کوددهی و مواردی از این دست انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز