خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه کتاب تهران افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۵۴۷

مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) در غرقه کوشک کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این مراسم که با ۳۰ دقیقه تاخیر برگزار شد یاسر احمدوند (رییس نمایشگاه کتاب) اظهار کرد: سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران تلاش کرده در بخش‌های مختلف این رویداد پیشرفت داشته باشد. این نمایشگاه تجلی‌گاه همه دیدگاه‌ها و سلایق زیر سقف نظام جمهوری اسلامی است. استقبال خوب مردم در همین روز اول نشان‌دهنده اشتیاق مردم به کتابخوانی است و امسال ۲۷۰۰ ناشر در بخش‌های مجازی و حضوری نمایشگاه حضور دارند و آثار ۱۰۰ ناشر خارجی در پنجاه هزار عنوان در این نمایش عرضه می‌شود.

وی افزود: حدودا ۱۵۰هزار متر مربع وسعتی است که نمایشگاه کتاب تهران در آن برگزار شده است که در جهان نمونه بی‌نظیری است. نمایشگاه کتاب تهران تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه ایمانی مردم است. شعار بخوانیم و بسازیم برای این دوره انتخاب شده چون نشان‌دهنده دو‌ رکن اساسی عملکرد ما است.

در بخش دیگر این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: خدای متعال را شاکریم که در این ایام زیبای بهاری تهران عزیز و اردیبهشت بارانی و پر برکت رویداد بزرگ سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را آغاز می‌کنیم. این نعمت بزرگ را به همه اصحاب فرهنگ و ادب و هنر تبریک عرض می‌کنم. آغازین روز ۱۴۰۳ با نمایشگاه قرآن همراه شد و بحمدالله مجموعه‌ای از رویدادها را پشت سر گذاشتیم تا به امروز رسیدیم و در حال برگزاری جشن بزرگ آغاز نمایشگاه کتاب هستیم.

وی افزود: در اردیبهشت با رویدادهای متعددی روبرو هستیم، بزرگداشت خیام، فردوسی، سعدی و... و امسال نمایشگاه با دهه کرامت هم‌زمان شده است. نمایشگاه سی‌وپنجم با همت همکاران و دوستان خوبم در معاونت فرهنگی و با مشارکت خوب اصحاب فرهنگ و ادب و رسانه به این مرحله رسیده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: دولت مردمی تمرکزی جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگ و هنری دارد. ما دوره پر رونق فرهنگ، ادب و هنر کشور را تجربه می‌کنیم و سال گذشته بیش از ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر کردیم که این عددی بی‌نظیر است و علی‌رغم همه مشکلاتی که داریم و در بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی انتظار می‌رود که به کتاب توجه بایسته نشود مردم ما کتاب را فراموش نکرده‌اند. هر سال میزان مطالعه کتب به اعداد بالایی می‌رسد و این مایه خرسندی ماست. توسعه کتاب‌های عمومی به یک فصل پر افتخار در دوره جدید تبدیل شده و به زودی یکی از بزرگترین کتابخانه‌های منطقه را در یکی از شهرهای مرکزی افتتاح خواهیم کرد و سال گذشته نیز به خودکفایی در کاغذ کتب درسی رسیدیم.

وزیر ارشاد در پایان گفت: امسال در بحث حمایت در کنار تخصیص یارانه کتاب برای دانشجویان، طلاب و اساتید در دولت بحث اختصاص یارانه کتاب برای کارکنان دولت را به تصویب رسانده‌ایم که اتفاقی مبارک است. در سال جاری اقدامات مهم دیگری را هم در این زمینه‌ها آغاز خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم از پیشکسوتان حوزه نشر تقدیر شد.

در ادامه عبدالحسین خسروپناه (دبیر شورای انقلاب فرهنگی) اظهار کرد: هر جای عالم اگر تمدنی مشاهده کرده‌اید، مهم‌ترین و اصلی‌ترین و اولی‌ترین عامل تمدن‌سازی در دنیا کتاب بوده است. هر جا کتاب و کتابخانه و کتاب‌خوان رونق داشته تمدن شکل پیدا کرده است. ما اگر دغدغه ساخت تمدن نوین اسلامی را داریم باید به کتاب بیش از گذشته اهمیت دهیم.

این مراسم با شعرخوانی احمد بابایی به پایان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز