خبرگزاری کار ایران

مهندس امیرعلی غیاثوند تاکید کرد:

ضرورت توزیع عادلانه پروژه‌های صنعت تهویه مطبوع زیر نظر انجمن تولید کنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۱۷۹

مهندس امیرعلی غیاثوند گفت: بهترین راهکار این است که انجمن تولید کنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع یک فیلترینگ و استاندارد مشخص تعریف کرده و تمام سازندگان را شناسایی و ملزم به رعایت این استانداردها کند. در ضمن همین انجمن می‌تواند با نظارت مستقیم یک کارگروه مجرب، به توزیع عادلانه و منصفانه پروژ‌ها میان سازندگان با توجه به ظرفیت تولید هر کارخانه، اقدام کند.

مهندس امیرعلی غیاثوند، از فعالان صنعت تهویه مطبوع ایران  در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین مسئله پیش روی صنعت تهویه مطبوع کشور چیست؟ اظهار داشت:  در چند سال اخیر رشد تولید در این صنعت به واسطه توجه به تولید داخل، پیشرفت چشمگیری داشته و از نظر کیفیت، تولیدکنندگان داخل توانایی رقابت با برندهای خارجی پیدا کرده‌اند، ولی با گذشت زمان متاسفانه امروز شاهدیم با توجه به افزایش قیمت کالاهای خارجی، متاسفانه خریداران و سازندگان املاک و واحد ساختمانی از توجه به کیفیت محصول کاسته‌اند و به هنگام خرید صرفا به قیمت ارائه شده توجه می‌کنند.

غیاثوند در ادامه تاکید کرد: با توجه به این که در صنعت تهویه در اکثر پروژه‌ها با کم دانشی یا کم توجهی به بهره برداری صحیح توسط سازندگان، مواجه هستیم، متاسفانه سازندگان صرفا قیمت را ملاک قرار می‌دهند و به دیتا شیت دستگاه‌ها هیچ گونه توجهی نمی‌کنند و این موضوع باعث رقابت منفی در صنعت تهویه مطبوع شده است.

وی در خصوص راه حل این مشکل اظهار داشت: بهترین راهکار این است که انجمن تولید کنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع یک فیلترینگ و استاندارد مشخص تعریف کرده و تمام سازندگان را شناسایی و ملزم به رعایت این استانداردها کند. در ضمن همین انجمن می‌تواند با نظارت مستقیم یک کارگروه مجرب، به توزیع عادلانه و منصفانه پروژ‌ها میان سازندگان با توجه به ظرفیت تولید هر کارخانه، اقدام کند. از این طریق، تمامی کارخانه‌های این صنعت نه تنها از خطر ورشکستگی، تعطیلی و تعدیل نیرو مصون می‌مانند بلکه با یک بازار آرام، با کیفیت و قابل برنامه ریزی رو به رو بوده که این سه عامل موجب پیشرفت کیفیت محصولات و درآمدزایی قابل اتکا و همچنین کارآفرینی مطئمن برای عموم جامعه و مجربین در این صنعت خواهد شد.

مهندس امیرعلی غیاثوند افزود: در ضمن این کار موجب می‌شود از فساد در واگذاری پروژه‌ها نیز کاسته شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز