خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

حضور دانش آموزان مناطق سیل زده در مدرسه الزامی نبود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۸۹۰

صیانت از دانش آموزان و معلمان اولویت آموزش و پرورش

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به سیل و حجم آبگرفتگی ها در مدارس مناطق درگیر سیل، حضور دانش آموزان در مدرسه الزامی نبوده اما مدارس دایر بوده است.

داوود گلی در پی انتشار تصاویری از تردد دانش آموزان در سیل برای رفتن به مدرسه، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: زمانی که بر اثر بارندگی های شدید سیل در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان جاری شد، بسیاری از جاده های روستایی مسدود شد و دانش آموزان و مردم از مسیرهای جایگزین برای تردد استفاده می‌کردند.

وی افزود: بسیاری از مسیرهای مواصلاتی بر اثر سیل تخریب و یا مسدود شده بود و این موضوع سبب شده روستاییان و دانش آموزان برای انجام امورات روزمره شان اقدام به عبور از آب به روش های مختلف کنند.

گلی عنوان کرد: مدارس در زمان سیل دایر بود و دانش آموزان مناطق سیل زده که راه دسترسی شان به مدرسه مسدود بود، لزامی برای حضورشان در کلاس درس نبوده است.

صیانت از سلامت دانش آموزان و معلمان اولویت آموزش و پرورش

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان عنوان کرد: اولویت ما صیانت از سلامت دانش آموزان و معلمان  است و به تمام استان ابلاغ کرده‌ایم که در شرایط بحرانی مانند سیل ابتدا رعایت حال دانش آموزان و همکاران شود و در مرحله بعد اگر شرایطی برای حضور دانش آموزان در مدرسه محیا بود کلاس‌ها تشکیل شود.

وی افزود: شرایط حاکم بر منطقه با توجه به شدت بارش‌ها و جاری شدن سیل باعث از بین رفتن راه‌ها شده و تمام مردم روستایی ناچار بودند راهی برای دسترسی به شهر با عبور از آب پیدا کنند.

وی افزود: استاندار هم پیش تر گفت که بخشی از مشکلات حل شده اما هنوز چالش‌های سیل وجود دارد. برای مثال در برخی از مدارس راه ورود دانش آموزان به مدرسه هموار شده اما مدرسه در حصار آب است.

وی خاطر نشان کرد: وجود سیلاب در منطقه بلوچستان یک واقعیت است اما نمی‌شود شیوه‌های رفت و آمدهای پر خطر دانش آموزان و افراد دیگر را مدیریت کرد چرا که مسیر رسیدن خانه به مدرسه را خود دانش آموزان تعیین می‌کنند و بستر آموزش غیرحضوری برای دانش آموزان فراهم بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز