خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش عضو کمیسیون بهداشت به خبر مسمومیت ۲۹ پزشک در اثر مصرف مشروبات الکلی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۶۵۵

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به خبر منتشره مبنی بر مسمومیت ۲۹ پزشک در اثر مصرف مشروبات الکلی و مرگ یکی از آنها، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به‌دنبال برگزاری یک مهمانی در یکی از باغ‌های اطراف شیراز، ۲۹ پزشک به‌علت مصرف مشروب تقلبی دچار مسمومیت شدند و در بیمارستان بستری هستند.

اخبار غیررسمی حاکی از آن است که چند پزشک دچار نارسایی کلیوی شده‌اند. یک پزشک زن تاکنون فوت شده و یک پزشک دیگر به کما رفته است.

برخی رسانه‌ها نیز این خبر را در گفت‌وگو با منابع آگاه تایید کرده و از دستگیری عامل فروش این مشروبات الکلی دست‌ساز خبر داده‌اند.

در همین خصوص «همایون سامه یح» عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا و در واکنش به خبر منتشره مبنی بر مسمومیت ۲۹ پزشک به دلیل مصرف مشروبات الکلی و مرگ یک نفر از آنها در شیراز گفت: به طور کلی مصرف مشروبات الکلی در ایران ممنوع و جرم است، اما مهمتر از آن جرم فردی است که مشروبات الکلی تقلبی درست می‌کند و باعث مرگ افراد می‌شود.

وی ادامه داد: بالتبع هر کسی که مشروب الکلی مصرف کند، طبق قوانین باید با او برخورد شود و برای او حد و جریمه در نظر گرفته خواهد شد، اما حکم کسی که مشروب مصرف می‌کند مرگ نیست بنابراین ما باید با افرادی که اقدام به تولید مشروبات الکلی تقلبی می‌کنند که باعث مرگ افراد می‌شود، برخورد جدی داشته باشیم.

این عضو کمیسیون بهداشت خاطرنشان کرد: براساس قانون باید با افرادی که مشروب الکلی تولید و توزیع می‌کنند پیگیری و برخورد کرد، اما ارجح‌تر از آن دستگیری و برخورد با افرادی است که به این وسیله باعث مرگ مردم می‌شوند، تفاوتی هم ندارد انسان، انسان است چه پزشک باشد و یا هر شغل دیگری داشته باشد. جان انسان باید برای ما اهمیت داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز