خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران:

ضرورت احداث پالایشگاه شیر در مازندران/ شناسایی ۱۲۹ واحد راکد دامی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۶۰۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران بر احداث و راه‌اندازی پالایشگاه شیر در مازندران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حسن خیریانپور عصر دوشنبه در جلسه شورای سیاست‌گذاری توسعه بخش کشاورزی مازندران با موضوع «تولید دام سبک و سنگین در راستای تامین گوشت قرمز» با بیان اینکه استان مازندران با بالغ بر ۷۰ نوع تولیدات محصولات کشاورزی در ۱۴ محصول رتبه نخست کشور را دارد، گفت: دامداری نیز از نیازهای مبرم استان است.

وی افزود: تحقیق طرح‌های پیشران، رفع موانع کسب و کار و رونق تولید، احیاء واحد‌های نیمه راکد، اتمام طرح‌های نیمه تمام، تقویت و بهسازی صنعت، کشاورزی و دامداری، ارتقای اقتصاد دریا ،گردشگری، هنرهای بومی، صنایع دستی، شیلات و اقتصاد دریا محور از مهم‌ترین برنامه‌های استان در سال جهش تولید است، مدیران دستگاهای اجرایی باید در این زمینه همت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران شمار واحد‌های راکد و نیمه راکد دامپروری استان را ۱۲۹ واحد اعلام کرد و گفت: اتمام طرح‌های نیمه‌تمام یکی از برنامه‌های مهم استان است.

خیریانپور به وجود ۱۲ واحد کوچک و بزرگ لبنی در استان مازندران اشاره کرد و افزود: مصرف روزانه  شیر در استان ۳۳۰۰ تن شیر است که ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن در استان تولید و مابقی از استان‌های دیگر تامین می‌شود‌

وی، اصلاح نژاد، افزایش گوشت قرمز و زایش شیردهی را  از ضروریات بخش دام  دانست و گفت: متاسفانه حوزه دام و دامپروری با کمبود نیروی انسانی مواجه است و استفاده از اتباع خارجی نیز مشکلاتی را به همراه دارد در این زمینه نیازمند اقدام جدی هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران احیای واحد‌های راکد در حوزه دامداری‌ها را از ضروریات دانست و ادامه داد: ۱۲۹ واحد نیمه راکد در استان شناسایی شد تلاش داریم تا پایان سال واحدهای که قابلیت احیاء دارند احیاء و در غیر این صورت از گردونه خارج شوند.

وی همچنین بر احداث و راه‌اندازی پالایشگاه شیر در مازندران تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز