خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد؛

شرق مازندران غنی از ظرفیت‌های دامی اما بی کشتارگاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۵۹۷

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: متاسفانه شرق استان با دارا بودن سایت اصلی حوزه دام، ظرفیت لازم و وجود سرمایه گذار ؛حتی یک کشتارگاه دام ندارد.

به گزارش ایلنا، بابک مومنی عصر دوشنبه در جلسه شورای سیاست‌گذاری توسعه بخش کشاورزی مازندران با موضوع «تولید دام سبک و سنگین در راستای تامین گوشت قرمز» گفت: سال گذشته اقدامات مناسبی دربخش کشاورزی تعریف و ۱۶ برنامه محوری جهت استفاده از ظرفیت‌هایی که می‌تواند موجب جهش، رشد و رونق تولید را حوزه کشاورزی و حفاظت از منابع تولید در بخش کشاورزی شود، در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در زمینه تولید، ۵ محور راهبردی تعریف شد و اولین گام جهش در تولید گوشت قرمز، دام سبک و سنگین است.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران  با اشاره به تولید واحد دام سبک و سنگین گفت: ۷۴۰ هزار راس در ۱۶ هزار و ۳۰۰ واحد تحت پوشش قرار دارند و از این تعداد  ۷۱هزار تن گوشت تولید می‌شود.

وی افزود: در زمینه جهش و پیشرفت تولید گوشت قرمز  اقداماتی مانند اصلاح نژاد، ارتقاء نیروی انسانی با استفاده از نظام آموزشی، توسعه کشت علوفه، احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در دستور کار است.

مومنی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت عظیم استان با حمایت بخش خصوصی جهت تکمیل چرخه ارزش گوشت نیازمند کشتارگاه دام هستیم، ادامه داد: ۵ شهرک دامپروری در استان وجود دارد اما بسیاری از واحدهای این شهرک غیر فعال هستند که برون رفت از این مشکلات نیازمند پروژه‌های بزرگ مقیاس است.

وی با اعلام اینکه ۲۵۰ واحد دام در استان پیشرفت ۵ تا ۹۰درصدی دارد، گفت: برای تکمیل ساخت آن ۱۵ هزار میلیارد اعتبار نیاز است که می‌توان برای ۱۸۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرد.

مومنی افزود: همچنین ۵۵ پروژه نیز بیش از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند که برای تکمیل آن ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در مجموع ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اتمام کل پروژه‌ها مورد نیاز است، ادامه داد: اکنون ۲۰هزار راس دام سنگین گوشتی در استان ذبح می‌شود که می‌توان با پروژه‌های بزرگ مقیاس، ۵۰ درصد به ظرفیت تولید اضافه کرد.

وی افزود: متاسفانه شرق استان با دارا بودن سایت اصلی حوزه دام، ظرفیت لازم و وجود سرمایه گذار ؛حتی یک کشتارگاه دام ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز