خبرگزاری کار ایران

هشدار سطح نارنجی درباره بارش‌های رگباری اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۵۰۲

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه‌ به هشدار سطح نارنجی درباره بارش‌های رگباری طی روز پنجشنبه هفته جاری، به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در تمام مناطق استان اعلام آماده‌باش شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، منصور شیشه‌فروش افزود: با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی و محلی از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری بر لغو مرخصی‌ها و حضور عوامل امدادی در محل مأموریت‌ها تأکید شده است.

وی تصریح کرد: بارش‌های هفته گذشته در شمال و شرق استان به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع‌شدن رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها منجر شد که این شرایط همچنان مستعد سیلاب‌های محلی در این مناطق بدلیل رطوبت خاک است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: بر همین اساس مدیریت بحران استان با ابلاغ به اداره راهداری، شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط خواستار بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی شد.

شیشه‌فروش گفت: همچنین تخلیه رسوب دهانه پل‌ها، تقویت و بازسازی سیل‌بندها، آزادسازی هرگونه تصرف در مسیل‌ها، جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در معابر و زیرگذرها با تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب. طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها لازم‌الاجراست.

وی اضافه کرد: اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس‌ راه، جمعیت هلال‌ احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امداد خودرو، اورژانس، شرکت‌های (گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای،فاضلاب) و نیز دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها آماده‌باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان داشت: بر همین اساس تقویت گروه‌های مجهز عملیاتی جمعیت هلال‌ احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری و نیز پیش‌بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری انجام و توصیه شده است که سفرهای غیرضروری در این محورها لغو شود.

وی همچنین تأکید کرد: پرهیز از صعود به ارتفاعات با رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها نیز ضروریست.

شیشه‌فروش گفت: حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها واحدهای دام و طیور و شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل و وقوع تندباد و گرد و خاک و بارش رگباری به کشاورزان توصیه شده است.

وی عدم استقرار و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، پیشگیری و کنترل آبگرفتگی در معابر شهری، دهانه پل‌ها و زیرگذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پل‌ها، بازگشایی مسیر رودخانه‌ها و تخلیه اضطراری سکونتگاه‌های روستایی در معرض خطر سیل را از دیگر توصیه‌ها برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز