خبرگزاری کار ایران

در گردهمایی زنان کارگر مطرح شد؛

زنان نقش مهمی در توسعه یک کشور دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۴۶۸

گردهمایی زنان کارگر با حضور سهیلا جلودارزاده در خانه کارگر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گردهمایی زنان کارگر، بعدازظهر امروز، یک‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه، در خانه کارگر برگزار شد.

در ابتدای این همایش، فاطمه وحدت، نایب رییس اتحادیه زنان کارگر، ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان برنامه گفت: اتحادیه زنان کارگر ۳۲ سال سابقه‌ی فعالیت دارد و در طول این سالها از سوی شما برای ادامه فعالیت تشویق شدیم.

وی با تاکید بر اهمیت اتحاد زنان کارگر گفت: اگر اتحاد و همبستگی نداشته باشیم همه ضرر می‌کنیم. ما همه در یک کشتی هستیم و باید با هم برای رسیدن به حقوق خود متحد شویم.

وحدت بیان کرد: خانه کارگر یکی از مدافعان سرسخت کارگران زن و مرد است و تا به امروز برای برگزاری،ِ برنامه‌های خوب برای زنان کارگر همراه ما بوده است.

سهیلا جلودارزاده، رئیس اتحادیه زنان کارگر، در ادامه این نشست گفت: اساس حیاتِ یک جامعه بر آرزوهایش است و من معتقدم سرنوشتِ هر نسلی به کوتاهی و یا همت آن نسل برای رسیدن به آرزوهایش بستگی دارد.

وی بیان کرد: فرهنگ از خانواده شکل می‌گیرد و زنان به دلیل نقش تربیتی که در خانواده دارند، نقش بالایی در شکل‌گیریِ فرهنگ جامعه دارند و باید سعی کنند صلح و دوستی و عدالت را در جامعه گسترش دهند. در شرایطی که زور و بی‌عدالتی گسترش یافته زنان باید بیشتر تلاش کنند.

جلودارزاده گفت: حضرت رسول با مهربانی با زنان رفتار می‌کردند و در جامعه نیز باید حضرت رسول را الگو قرار دهیم.

رئیس اتحادیه زنان کارگر با اشاره به جایگاه خانه کارگر گفت: اینجا جایی است برای کارگران با هر دین و آیینی؛ در کشور نیز باید این نگاه به کارگران حاکم شود. ما باید روز به روز به تعداد خود اضافه کنیم نه اینکه کاری کنیم که نخبگان ما مهاجرت کنند.

وی در مورد مشکلات کارگران گفت: همه‌ی کشورها قانون کار دارند و طبق قانون حقوق کارگران را افزایش می‌دهند، در اینجا اما بی‌توجه به قانون کار حقوق کارگران را تعیین می‌کنند. تعیین حقوق بدون توجه به نرخ تورم معیشتِ کارگران و بازنشستگان را دچار مشکل کرده است. در اردیبهشت ماه هستیم و هنوز افزایش حقوق بازنشستگان تایید نشده است و این نشان از بی‌توجهی نسبت به امور کارگران و بازنشستگان می‌دهد.

وی در پایان گفت: امیدواریم آنچنان که شهید بهشتی گفتند کشور برای همه شود؛ آنچنان که امام گفتند مسئولان بر دست کارگران بوسه بزنند؛ و آنطور که پیامبر فرمودند حقوق کارگران قبل از آنکه عرقشان خشک شود پرداخت شود.

حسن صادقی، رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، نیز در ادامه این نشست گفت: روزگاری با خانم جلودارزاده پیگیر و درگیر تصویبِ قانون کار بودیم و امروز آن روزها برایم یادآوری شد. ایشان در راه حمایت از کارگران پیگیر و فعال بودند.

وی با اشاره به اهمیت نقش زنان در جامعه گفت: زنان در جامعه هم نقش تربیتی و هم سازندگی دارند و در آینده‌ی یک جامعه نقش به سزایی دارند.

صادقی گفت:  ما زنان فعالی  در این اتحادیه زنان کارگر داریم که در تصویبِ قوانین به نفع  کارگران زن نقش به سزایی داشته‌اند و عملکرد آنها غیرقابل انکار است.

وی تاکید کرد: این اتحادیه امروز  تبلور جامعه کارگری و مرکز ثقل وحدت زنان است. نباید برای عضویت و فعالیت در آن ابایی داشته باشیم و زنان باید به فراخوان‌ها پاسخ بدهند. باید باور داشته باشیم که نقش زنان در جامعه تصنعی نیست و حضور فعالیت آنها در پیشرفت و توسعه اهمیت دارند.

صادقی گفت: کمرنگ بودن نقش زنان در جامعه و سیاست را باید به عنوان ضعف یک جامعه تلقی کرد. زنان باید در همه‌ی حوزه‌ها حضور داشته باشند و باید سهم‌خواهی کنند. کارامدی، بهره‌وری و تعهد همواره در زنان نسبت به مردان بالاتر بوده و ما این را در کارخانه‌ها دیده‌ایم.

وی تاکید کرد: متاسفانه  در کشور ما نقش زنان در بازار اشتغال کم است و باید این معادله تغییر کند.

باید به نسبت جمعیت در حوزه تشکل‌یابی و اشتغال و سایر فعالیت‌های اجتماعی حضوری پررنگ داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز