خبرگزاری کار ایران

توجه ویژه به گردشگری در منطقه آزاد اروند از مهم‌ترین اولویت ماست

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۵۴۱

مدیرعامل منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه گردشگری یکی از مهم‌ترین صنایعی است که بیشتر کشورها به آن توجه ویژه ای دارند، گفت: در منطقه آزاد اروند نیز اولویت ما این موضوع است.

علی زارعی، مدیرعامل منطقه آزاد اروند با بیان اینکه مولفه‌های مهم در اقتصاد منطقه آزاد اروند، موضوع گردشگری است، گفت: ظرفیت‌های صنعتی منطقه آزاد اروند محدود است، از اینرو تا ابد نمی‌توانیم اقتصاد را بر اساس نفت و گاز و پتروشیمی پایه‌ریزی کنیم.

وی افزود: باید به سمت اقتصادهای جدید روی بیاوریم. امروزه در دنیا به موضوع گردشگری بسیار توجه می‌شود به عنوان نمونه یکی از مهمترین صنایع عربستان با ذخایر بسیار بالای نفت، توجه ویژه به گردشگری است.

زارعی گفت: کشورهای دیگر نیز هستند که از حوزه گردشگری ۱۰ برابر درآمد نفت ما، درآمد دارند. این نشان‌دهنده این است که صنعت گردشگری یک صنعت سودده و در واقع ثروت است.

وی افزود: در همین راستا از تمام مناطق آزاد دعوت کردیم که با ظرفیت‌های ویژه فرهنگی و پتانسیل‌های موجود در گردشگری منطقه آشنا شده و از این طریق زمینه تعامل بین مناطق آزاد را در حوزه‌های مختلف فراهم کنیم.

اهمیت توجه به زیرساخت‌ها

مدیرعامل منطقه آزاد اروند ادامه داد: متاسفانه زیرساخت‌های منطقه آنطور که باید مناسب و در شان گردشگران نیست زیرا مسئولیت‌های شهری تنها برعهده مناطق آزاد نیست و باید تمام نهادها و سازمان‌ها دست در دست هم داده و با هم هماهنگ باشند.

زارعی در ادامه گفت: شهرداری باید وظایف خود را توانمند انجام دهد ما در مناطق آزاد مسئولیت اجرای زیرساخت‌های کلان و عمده را داریم به عنوان نمونه، احداث پل و...، اما در حوزه زیبایی ظاهر شهری و معماری شهری قطعاً این وظیفه شهرداری و شورای شهر باید وظیفه خود را انجام دهند. امیدوار هستیم که با برنامه ریزی و تعامل بیشتر این مشکلات نیز برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز