خبرگزاری کار ایران

خاندوزی:

دومین جلسه دولت و مجلس برای بررسی مسائل ارزی کشور امروز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۸۳۷

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ان‌شا‌الله امروز جلسه دوم مربوط همگرایی سیاست های ازی مجدد در مجلس شورای اسلامی برگزار شود و تا هفته آینده هم گزارش نهایی تقدیم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفر هفته آینده به عربستان گفت: یکی از مهم ترین مراجع بین المللی ما در تامین مالی پروژه های کشور که تا به حال از آنها استفاده کردیم بانک توسعه اسلامی است که امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس آن را در هفته آینده در عربستان سعودی خواهسم داشت. و همه کشورهای ۵۷  عضو در این نشست خواهند بود.

وی افزود: متاسفانه در طول سال های تحریم از ۹۷ به بعد که بخش زیادی از اقساط پروژه های جمهوری اسلامی پرداخت نشده بود تمام این پروژه‌ها متوقف شده بود و از سمت این بانک تامین مالی انجام نمی‌شد. زمانی که سال ۱۴۰۰ به دولت آمدیم یکی از اولویت‌هایمان را این قرار داریم که موانع پرداخت اسقاط کشور را حل و فصل کنیم و بدهی های ایران را در این بانک بابت اقساط گذشته به صفر برسانیم و کاری کنیم که این بانک بتواند مجدد برای ۱۱ پروژه عمرانی که در استان های مختلف کشور فعال هستند تامین مالی کند.

خاندوزی یادآور شد: این اتفاق به حمد الله رخ داد یعنی مسیر دور زدن تحریم ها را در موضوع پرداخت بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی پشت سر گذاشتیم و نه تنها بدهی های مربوط به قبل از ۱۴۰۰ را پرداختیم بلکه تمام بدهی‌های جمهوری اسلامی ایران تا مواعدی که سررسید شده بود را سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم. خبر خوش اینکه فرآیند بازپرداخت سایر اقساط ۱۱ پروژه عمرانی که در استان های مختلف برگزار می شود و تامین مالی بر عهده این بانک است آغاز شده تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه ها از این بانک دریافت کردیم، امیدواریم در نشست هفته آینده در ریاض بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر را بگیریم و سه پروژه جدیدی که معرفی کردیم و رئیس این بانک آن را تایید کردند برای ۱۴۰۳ به سرانجام برسانیم.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره جلسه دولت و مجلس برای مسائل ارزی کشور گفت: جلسه مفصلی با حضور روسای کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه، جهش تولید و صنایع و با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برگزار شد. بحث ها قدری به طول انجامید بابت اتفاق نظری که لازم است بین دولت و مجلس وجود داشته باشد و همگرایی بین دو قوه در این مساله بسیار مهم بناست ان شا الله امروز جلسه دوم مربوط همگرایی سیاست های ازی مجدد در مجلس شورای اسلامی برگزار شود و تا هفته آینده هم گزارش نهایی تقدیم خواهد شد.

وی در مورد واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس گفت: جلسه مشترک با وزیر ورزش یک ساعت دیگر است به تفصیل اطلاعات را خواهیم گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز