خبرگزاری کار ایران

مسئول اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان:

ایجاد درآمد پایدار برای موقوفات با اجرای طرح های موفق سرمایه گذاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۳۷۴

مسئول اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان، با اشاره به ارائه طرح های موفق سرمایه گذاری در موقوفات زنجان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: برای موقوفات زنجان با اجرای طرح های موفق سرمایه گذاری ایجاد درآمد پایدار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مهدی نیکویی، امروز با اعلام این مطلب، با اشاره به ارائه طرح های موفق سرمایه گذاری در موقوفات زنجان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه استان، گفت: با اجرای طرح های موفق سرمایه گذاری می توان برای ایجاد درآمد پایدار برای موقوفات زنجان اقدامات اساسی کرد.

مسئول اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان، با اشاره به کاهش رشد قیمت مسکن و تامین مسکن برای اقشار کم درآمد با اجرای طرح های سرمایه گذاری در موقوفات زنجان، ادامه داد: سهم وقف در تامین مسکن ارزان برای مردم زنجان حائز اهمیت است.

نیکویی، تصریح کرد: دو نمونه از طرح های موفق سرمایه گذاری و احیای موقوفات استان که توسط این اداره طراحی و با کمک ادارات اجرایی شهرستان ها به مرجله اجرا رسیده است در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه شد.

به گفته وی، طرح سرمایه گذاری عمرانی نهضت ملی مسکن در اراضی موقوفه قیدار نبی(ع) شهرستان خدابنده که با الحاق 200 هکتار از اراضی موقوفه به وسعت شهر قیدار اضافه شده که قابلیت ساخت بیش از 20 هزار واحد مسکونی را داراست و با توافقاتی  صورت گرفته با نسبت  35 درصد سهم موقوفه و 65 درصد سهم مسکن و شهرسازی،  روند الحاق بزودی شروع شده و پس از آن اقدامات اولیه ساخت و ساز  نهضت ملی مسکن در این زمین ها آغاز خواهد شد.

نیکویی، افزود: این طرح علاوه بر ایجاد رونق در صنعت ساختمان باعث تامین مسکن ارزان برای جوانان و خانواده ها با سطح درآمد کم و متوسط  شده و همچنین  ارزش افزوده موقوفه نیز به  صورت فوق العاده  افزایش یافته و باعث درآمد پایدار برای موقوفه شده و  حتی در کاهش رشد قیمت مسکن در این شهرستان نیز موثر است.

وی، طرح دوم ارائه شده در این نمایشگاه را ساخت 52 واحد مسکونی در 6 بلوک در اراضی وقف شده توسط  مرحوم عبدالرزاق شهر آببر شهرستان طارم، برشمرد و گفت: در سالیان گذشته با  مبلغ ناچیزی به اجاره کشت و زرع واگذار می شد و  اخیرا نیز با واقع شدن در بافت شهر، متروکه مانده بود، با انتشار فراخوان  عمومی موفق به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی شدیم و با تامین اعتبار بالغ بر 50 میلیارد تومان  از تیرماه 1400   ساخت و ساز شروع شده و اکنون با پیشرفت 95 درصدی به یاری خدا  امسال به بهره برداری می رسد.

این مسئول در استان، اضافه کرد: 2 واحد از 52 واحد برای موقوفه اختصاص داده شده و 50 واحد نیز به مردم واگذار خواهد شد و نگاه اوقاف در این طرح اختصاص این واحدها با کمترین سود و نزدیک به قیمت تمام شده به خانواده های طارمی است تا وقف توانسته باشد قدمی در تامین مسکن اقشار کم درآمد بردارد.

نیکویی، در پایان اضافه کرد: در سال 1402،  8 طرح سرمایه گذاری  با ارزش 600 میلیارد تومان تومان به برای تایید نهایی به سازمان مرکزی ارسال کردیم که در صورت تصویب به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد و بیش از  21  طرح شاخص با موضوع عمران، آبادانی و سرمایه گذاری در  امامزادگان و بقاع متبرکه استان  به ارزش نزدیک به 100 میلیارد تومان نیز از سه سال پیش تاکنون در حال پیگیری و نتیجه دهی است. 

به گفته حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه وقف در پنجم اردیبهشت درآمدهای سازمان اوقاف در سال 1402 به 7 هزار میلیارد تومان رسیده که 4 هزار میلیارد تومان از این درآمدها صرف اجرای نیات گوناگون و نیک، واقفین خیر اندیش می شود و بقیه نیز برای حفظ، ارتقای و سرمایه گذاری در موقوفات هزینه می شود که با اجرای طرح های سرمایه گذاری بهره ورانه و دانش بنیان در موقوفات، هدف گذاری برای رسیدن به عایدات  20 هزار میلیارد تومانی نیز شروع شده و در حال پیگیری است.

به گزارش ایلنا؛ نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور شرکت های دانش بنیان مورد حمایت اوقاف  از پنجم تا به امروز نهم اردیبهشت ماه با 30 غرفه در محل هتل بزرگ ارم تهران برپا شده بود.

ایجاد درآمد پایدار برای موقوفات با اجرای طرح های موفق سرمایه گذاری

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز