خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست هم اندیشی هفته کار و کارگر به میزبانی تامین اجتماعی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۲۶۳

نماینده بهبهان: خانه کارگر به درستی پیگیر مطالبات کارگران است

در ادامه برنامه‌های اجرایی ستاد هفته کار و کارگر« خانه کارگر» خوزستان، نشست هم اندیشی و گفت‌وگو پیرامون مشکلات و مطالبات کار و کارگری، بازنشستگی و افزایش حقوق به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی استان در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نشست هم‌اندیشی هفته کار و کارگر با حضور محمدطلا مظلومی نماینده مردم شریف بهبهان، تشان، منصوریه، زیدون و آغاجاری در مجلس، عبدالرضا روشن مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان، قربان درویشی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان، اعضای هیات اجرایی خانه کارگر، جمعی از کانون‌های بازنشستگی و تشکل‌های کارگری به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی خوزستان برگزار شد.

در این نشست پس از طرح مباحث و دغدغه‌های تشکل‌های کارگری توسط قربان درویشی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان، محمدطلا مظلومی نماینده مردم شریف بهبهان در مجلس ضمن تبریک به مناسبت هفته کار و کارگر و حضور در نشست هم اندیشی به مناسبت این هفته، گفت: دغدغه‌ها مشترک است و ما ضمن شنیدن این مشکلات، حامل و پیگیر مطالبات برحق شما در کمیسیون اجتماعی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

مظلومی افزود: هر چند انتقال این مباحث شاید به حل تمامی مشکلات برحق شما منجر نشود، ولی بدون تردید همین که بخشی از این مطالبات به نتیجه برسد و به طرح دیگر مباحث بیانجامد و همین‌که در سطح کلان صدای شما را بشنوند، جای بسی امیدواری دارد.

او افزود: با توجه به شرایط معیشتی و اقتصادی کشور و فاصله‌ای که میان درآمد و هزینه‌های زندگی جامعه کارگری وجود دارد، قطعا هیچ‌گونه سنخیت و مطابقتی میان این دو حوزه دیده نمی‌شود. اما همین‌که خانه کارگر در راستای رفع قانونی مشکلات کارگران، اقدام به برگزاری اینگونه نشست‌ها می‌کند و تلاش دارد تا مطالبات و دغدغه‌های این قشر زحمتکش را از طریق ما به گوش مجلس و متولیان برساند، نشان می‌دهد که راه پیگیری درست و قانونی، هموار است.

در ادامه این نشست، عبدالرضا روشن مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: نشست‌های ما با جامعه کارگری و در کل، شرکای تامین اجتماعی، به واسطه اینکه هم با دغدغه‌ها و خواسته‌های آنها آشنا می‌شویم و در حد توان این مطالبات را مورد پیگیری قرار می‌دهیم، همواره یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کاربردی سازمان در طی سالیان متمادی بوده و هست.

او افزود: طی این نشست‌ها مباحث و نارسایی‌هایی که همواره در حوزه درمان وجود دارد، مطرح می‌شود و ما هم از طریق مدیریت این بخش سعی در رفع این مشکلات خواهیم داشت. در مجموع برگزاری نشست با شرکای تامین اجتماعی هم وظیفه ماست و هم اینکه ما باید به نمایندگی از طرف مدیرعامل سازمان بنشینیم و به دغدغه‌های این عزیزان گوش فرا دهیم. در این میان آنچه را که در حوزه اختیار و توان ما وجود دارد، انجام داده و اگر مطالبه ای نیاز به تصمیم در سطح عالی کشوری دارد را نیز به مقامات مربوطه انتقال می‌دهیم.

روشن در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایلنا که عمده مشکلات و چالش‌های مطرح شده در این نشست‌ها چیست؟ گفت: گلایه مندی در بخش بیمه تکمیلی و تاکید بر این موضوع که از آنجایی که خود سازمان دارای مراکز درمانی است، پنجاه درصدی که سازمان در بخش بیمه تکمیلی واریز می‌کند، در خود سازمان اختصاص داده شود و این مبالغ در بخش توسعه درمانی هزینه شود که این پیشنهاد را به مدیران عالی برای جمع بندی و تصمیم نهایی انتقال خواهیم داد.

او گفت: جدای از این مشکل، یکی دیگر از نگرانی‌های مطرح شده در نشست امروز، گلایه مندی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان است که ما نیز در انتظار ابلاغ تصمیمات شورای عالی مدیران سازمان تامین اجتماعی هستیم .

برگزاری نشست هم اندیشی هفته کار و کارگر به میزبانی تامین اجتماعی خوزستان

برگزاری نشست هم اندیشی هفته کار و کارگر به میزبانی تامین اجتماعی خوزستان

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز