خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت صدرا :

کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۴۵۶

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) از تشکیل کنسرسیوم تمام ایرانی ساخت کشتی خبر داد و گفت: تا پایان سال دو فروند کشتی ساخت داخل را به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحویل می‌دهیم .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، منوچهر علیپور در مراسم امضای تفاهمنامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی با بیان اینکه فاز اول این کنسرسیوم تامین نیازهای داخلی است، اظهار داشت: فاز دوم این برنامه در حوزه همکاری با بانک‌ها و موسسات مالی با کارفرمایان برای تجمیع منابع است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قرارداد ۴ کشتی با ظرفیت‌های ۳۵۰۰ تن و ۵ هزار تن با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منعقد شده است که دو فروند به صورت روروشیپ و دو فروند مربوط به حمل کالاهای عمومی است که تا پایان سال دو فروند تحویل کشتیرانی می‌شود و دو فروند دیگر که فرایند مهندسی آن در حال طی‌شدن است.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران- صدرا-(زیر مجموعه قرارگاه خاتم الانبیا) با اشاره به تامین نیاز داخل و ساخت کشتی برای شرکتیرانی گفت: مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قول مساعد دادده که به محض تحویل دو فروند در مرحله اولیه تحویل، قرارداد دو فروند دیگر هم با شرکت صدرا منعقد می‌کند. نیاز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با توجه به تحولات منطقه و افزایش حجم بار در دریای خزر بسیار گسترده شده که نوسازی و تعمیرات آن‌ها با این شرکت منعقد شده است.

علیپور درباره قرارداد تامین نفتکش‌ها و کشتی‌های موردنیاز کشور در دریای خزر، افزود: رییس جمهور در جایگاه رییس شورای عالی صنایع دریایی و وزیر صمت در سمت دبیری این شورا فعالیت دارند. در حال حاضر با همکاری دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی پیش‌نویسی صورتجلسه‌ای که توسط رییس جمهور ابلاغ خواهد شد، آماده شده که در این پیش‌نویس تعدادی نفتکش و کانتینر بر برای شرکت صدرا و ایزوایکو برآورد شده است.

وی بابیان اینکه امروز قرارداد ساخت ۵ فروند کشور با ظرفیت‌های ۴۰ تا ۷۰ هزار تن  با هلدینگ غدیر امضا شد، گفت: بر اساس کتابچه مشخصات فنی قیمت ساخت کشتی و زمان ساخت آن مشخص می‌شود که به طور معمول ساخت یک فروند ۳۶ ماه طول می‌کشد که البته اگر تعداد سفارش بالاتر باشد ساخت فروندهای بعدی را می‌توان به صورت موازی شروع کرد و زمان ساخت را تا ۲۴ ماه کاهش دهیم. ۵ کشتی که قرار است ساخت شود هم نفتکش، هم فله بر و هم کانتینر بر است.

مدیرعامل صدرا تاکید کرد: براساس قانون حداکثر استفاده از توان داخل است و به همین دلیل مجاز نیستیم که تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شود را از خارج تامین کنیم؛ بنابراین تمام تلاش ما این است که شرکت‌های دانش بنیان و صنعت را فعال کنیم.

وی همچنین درباره توانمندی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در این حوزه اظهار داشت: هلدینگ دریایی خاتم از مجموعه موسساتی تشکیل شده که کارهای مختلفی انجام می‌دهند. در بخش عمرانی ساخت اسکله‌ها، موج‌شکن‌ها، لایروب‌ها و خدمات لایروبی انجام می‌دهند که البته صدرا بخش کشتی سازی و فراساحلش را انجام می‌دهد.

  •  
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز