خبرگزاری کار ایران

ادامه بارندگی و وضعیت نارنجی آلودگی هوا در سه شهر خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۴۷۱

سامانه بارشی در خوزستان به صورت پراکنده و خفیف ادامه دارد و سه شهر نیز در وضعیت آلودگی هوا قرار دارند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۲۴ اردیبهشت‌ ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه پست برق شماره سه اهواز ۱۴۱، ایستگاه پادادشهر اهواز ۱۱۵، ایستگاه مسجدسلیمان ۱۲۳ و ایستگاه ماهشهر ۱۲۰ میکروگرم بر مترمکعب بوده که حکایت از آلوده بودن هوای این شهرها در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» دارد.

همچنین مدیر کل هواشناسی خوزستان نیز اعلام کرد: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان به صورت پراکنده و خفیف هستیم که احتمال بارش‌های پراکنده و نقطه‌ای، رگبار و رعدوبرق،  وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید به همراه تندباد‌های لحظه‌ای در برخی از مناطق استان گردد که بیشترین مقدار بارش در مناطق مرتفع شرقی و شمالِ شرقی پیش‌بینی می‌شود.

محمد سبزه زاری افزود: با توجه به میزان شدت وزش باد طی امروز در بخش‌های جنوبی، جنوبِ غربی، غربی و تا حدودی مرکزی احتمال خیزش گردوخاک‌های محلی و همرفتی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: فردا  نیز در بخش‌های شرقی و شمالی بارش‌ها به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: چهارشنبه و پنجشنبه در اغلب نقاط استان به ویژه بخش‌های شمالِ شرقی، شرقی، جنوبِ شرقی و جنوبی بارش‌های پراکنده مورد انتظار است.

سبزه زاری گفت: جمعه هم بارش‌های خفیفی در بخش‌های شمالی و شمالِ شرقی دور از انتظار نیست و شمال خلیج فارس نیز تا فردا مواج و متلاطم بوده و طی امروز در برخی ساعات همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز