خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث فرهنگی:

۱۹ هزار تپه تاریخی در کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۸۶۲

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۱۹ هزار تپه تاریخی در کشور وجود دارد.

به گزارش ایلنا، سید عزت‌الله ضرغامی روز پنجشنبه در نشست کارگروه گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: در حوزه گردشگری باید اطلاع‌رسانی مطلوبی صورت گیرد و در این راستا می‌توان از ظرفیت تابلوهای راهسازی در جاده‌ها بهره گرفت این موضوعی است که در جاده‌های ارتباطی استان چهارمحال و بختیاری کمتر مشاهده شد.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های گردشگری بالایی در کشور وجود دارد، ۳۰ میز گردشگری در کشور راه‌اندازی شده که همه شاخص و سرآمد است.

ضرغامی افزود: چهارمحال و بختیاری هم سرشار از ظرفیت است و هم نیروی انسانی خوب و ویترینی از زیبایی‌های قومیت‌ها را دارد و موقعیت جغرافیایی آن در مرکز کشور واقع شده که همگی مواهب و مزیت برای این استان به شمار می‌رود اما در عین حال باید زیرساخت ها و ارتباطات هوایی و ریلی و زمینی در این استان تقویت شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به وجود ۱۹ هزار تپه تاریخی در کشور، تصریح کرد: برخی از این تپه‌ها هنوز کاوش نشده و تنها برای فنس‌کشی دور این تپه‌ها به ۳۵ هزار میلیارد ریال( ۳.۵ همت) اعتبار نیاز است که تامین آن از سوی دولت دشوار است.

وی با بیان اینکه توجه به گردشگری در دولت سیزدهم تقویت شده است، گفت: یکی از اقدامات شاخص دولت که در نشست اخیر هیات دولت انجام شد تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال(۱۰ همت) برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام گردشگری بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز