خبرگزاری کار ایران

در آذربایجان غربی؛

تمدید ثبت نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۵۴۹

۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل ثبت نام کردند

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر آذربایجان غربی از تمدید مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران غیر ساغل سه فرزند و بیشتر در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری آذربایجان غربی ثبت نام کرده‌اند‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیروس محمودیان در گفت و گو با خبرنگاران، بیان کرد: مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از ابتدای سال جاری آغاز  و تا پایان اریبهشت ماه تمدید شده است.

محمودیان  افزود: از آغاز این طرح تاکنون  ۳۴ هزار نفر در طرح  بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان ثبت نام کرده‌اند.

وی گفت: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ 01/01/1396 متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش "ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

مدیرکل صندوق استان خاطر نشان کرد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق ها مبنی بر عدم بیمه پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی می گردد و اولویت تکمیل ثبت نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند.

محمودیان ادامه داد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری صد در صد حق بیمه توسط دولت پرداخت می شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ الی ۵۰ سال نیز می توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و درآینده همزمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز