خبرگزاری کار ایران

اصفهان میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۱۸۵

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، جواد کریمی ثابت، رئیس انجمن هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای اصفهان در نشست خبری اظهار داشت: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا به مدت ۳ روز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد که نشانی از بلوغ فناوری هسته‌ای در کشور ما است.

وی افزود: در دیدار همکاران صنعتی هسته‌ای با رهبر معظم انقلاب ایشان بر گسترش همکاری‌های بین‌المللی تاکید کردند، جامعه هسته‌ای در ۵۰ سال قدمت خود به بلوغ خوبی رسیده و پس از ۲۹ دوره کنفرانس ملی فضا، محتوا و امکانات را برای برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی مناسب دانستند.

کریمی ثابت گفت: استقبالی که از داخل و خارج کشور از این کنفرانس شد فراتر از انتظار بود و ما توان پاسخگویی و مشارکت همه درخواست‌ها را نداشتیم. در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای کنفرانس ارسال شده و ۵۰ دانشگاه در فرآیند داوری مشارکت داشتند، همچنین ۱۶ میزگرد فنی و بنرهای تخصصی برای پوشش تمام ابعاد فناوری‌های هسته‌ای تدارک دیده شد.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران تشریح کرد: ۱۰۰ سخنران از مقالات برای سخنرانی‌های علمی انتخاب شد و در میزگردهای تخصصی ۸۰ سخنران علمی داریم و دانشمندان از کشورهای ۵ قاره و بیش از ۵۰ نفر فعال در مجموعه هسته‌ای میهمان داریم.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این کنفرانس آشنایی صنعت با آخرین پژوهش‌ها است و دانشجویان موضوعات اولویت کشور را در دستورکار قرار دهند، از صنعت هسته‌ای و دانشگاه‌های کشور و دانشجویان حوزه هسته‌ای برای همه حوزه‌ها حضور دارند.

کریمی ثابت تصریح کرد: تحقیقات پژوهشگران در ۴ بخش محتوایی ۱۳گانه ارائه می‌شود که سخنرانان خارجی نیز حضور موثر دارند، همچنین میزگردهای تخصصی با بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه و صنعت و با حضور پژوهشگران خارجی صورت می‌گیرد و یکی از پنل‌های تخصصی به همین موضوع اختصاص دارد.

کریمی ثابت ابراز کرد: نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای دانشجویان و پژوهشگران انجام شد و یکی دیگر از محورهای ارائه محتوا، پوسترها هستند که به مدت ۳ روز، در ۴ سالن در بازه زمانی صبح و عصر تدارک دیده شده است و نشان از استقبال بالا و بلوغ صنعت هسته‌ای کشور است، موضوعاتی که در این همایش مطرح می‌شود از معضلات تمامی کشورهای دنیاست.

وی با اشاره به تجربه های کشورمان در زمینه رادیو داروها، کشاورزی هسته ای و تامین امنیت غذایی، افزود: برگزاری این کنفرانس فرصت خوبی برای به اشتراک گذاری این تجربه ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز