خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان:

روز کارگر با حضور کارگران معنا پیدا می‌کند/ لزوم توجه استاندار به مشکلات کارگران استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۸۸۳

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان ضمن تبریک هفته کار و روز کارگر که از محرومترین و مظلومترین قشر جامعه هستند، گفت: حال جامعه کارگری و بازنشستگی استان ما خوب نیست.

قربان درویشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، خطاب به علی‌اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان، افزود: قشر کارگر در ناامنی شغلی بسر می‌برد. برخوردهای قهری کارفرمایان با کارگران، کاهش مدت قراردادهای کار خصوصا در کارگاه‌هایی که ماهیت دائم دارند، کاهش مدت قرارداد کار از یک سال به یک ماه و سه ماه، از جمله مواردی هستند که موجبات نگرانی جامعه کارگری را فراهم کرده است.

وی افزود: ترس از اخراج و از دست دادن شغل در شرایط بد اقتصادی نگرانی را تجدید می‌کند، آنهم به رغم تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ امنیت شغلی کارگران.

درویشی ادامه داد: حوادث ناشی از کار که طی کمتر از ۴۰ روز، سه کشته و تعدادی زخمی بجای گذاشته است، بیانگر عدم نظارت و پیگیری  ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و ناتوانی در تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما و نیز ضعف نظارت بر اجرای صحیح قانون که از وظایف اصلی این وزارت‌خانه در استان هست، می‌باشد. از جمله اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و نظارت بر قراردادها و جلوگیری از اخراج های بی مورد از موضوعاتی هست که گریبان‌گیر کارگران استان شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان، گفت: تغییر سه مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی یکسال گذشته و نبود و نیروهای متخصص در این مجموعه، گواه این ناتوانی است. عملکرد بد این اداره کل موجب تضعیف حقوق جامعه کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی شده است.

درویشی که استاندار خوزستان را مخاطب قرار داده، می‌گوید: از جنابعالی تقاضا داریم به وضعیت جامعه کارگری استان رسیدگی کنید و دستور بدهید از برخورد با کارگران و بازنشستگان که مطالبه صنفی دارند، جلوگیری بعمل آید و در عوض با مدیرانی که این نارضایتی‌ها را رقم می‌زنند، برخورد شود. امروز مشکلات مدیریتی، کارگران گروه ملی‌ فولاد ایران، هفت تپه، پتروشیمی آبادان و... کارگران را نگران کرده و صنایع استان را به حاشیه برده و خواهد برد. لذا تقاضا دارم دستور اکید بر حل مشکلات کارگران صادر کنید.

وی با اشاره به برگزاری امروز روز کارگر در استانداری، بیان کرد: عدم حضور پر معنای جامعه کارگری در این جلسه و تشکیل جلسات و دعوت های سلیقه‌ای و تبلیغاتی چیزی را برای کارگران رقم نخواهد زد. روزی که کارگر، رفاه، درمان و  نان بر سر سفره داشته باشد، روز کارگر است. به فرموده مقام معظم رهبری، روزی که حال کارگر خوب باشد، حال نیمی از جامعه خوب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز