خبرگزاری کار ایران

مسجد جامع ارومیه در فهرست ثبت جهانی مساجد کشور قرار می گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۲۱۶

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: پرونده مساجد کشور برای ثبت در میراث جهانی تهیه می‌شود که مسجد جامع ارومیه نیز قابلیت قرارگیری در این فهرست را دارد.

به گزارش ایلنا، جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در بازدید از مسجد جامع ارومیه گفت: مسجد جامع ارومیه یکی از شاهکارهای معماری ایرانی_اسلامی بوده و گچ‌بری شبستان این مسجد در نوع خود بی‌نظیر است.

واحدی افزود: در یک سال گذشته اقدامات زیادی برای مرمت و احیای مسجد جامع ارومیه انجام شده است که جای تقدیر دارد و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم در این بازدید خاطرنشان کرد: فاز اول ساماندهی مسجد جامع ارومیه  با همکاری شهرداری با اعتباری بالغ بر۴.۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

مرتضی صفری اظهار کرد: طرح احیای مسجد جامع ارومیه نیزبا همکاری دانشکده معماری دانشگاه ارومیه آماده شده و امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز