خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر شیراز:

عملیات مترو شیراز در ۴ محور و ۴ خط در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۳۸۳

روند اجرای خط مترو شیراز در مقایسه با سایر کلان‌شهرها بی‌سابقه است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگر در مجموعه مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز موفقیت‌هایی وجود دارد، حاصل همدلی و همراهی میان مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز است.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم حسینی در چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: اگر در مجموعه مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز موفقیت‌هایی وجود دارد، حاصل همدلی و همراهی میان مجموعه شورا و شهرداری شیراز است و شهرداری یک تیم هماهنگ، منسجم و همراه است که شهردار شیراز رهبر این تیم است.

وی با اشاره به اینکه تمام کارکنان ۱۳ هزارنفری شهرداری شیراز در حال تلاش و فعالیت هستند، از تمام مسئولین که در پیشبرد امورات شهری فعالیت دارند به‌ویژه مجموعه قوه قضاییه قدردانی کرد.

روند اجرای خط مترو شیراز در مقایسه با سایر کلان‌شهرها بی‌سابقه است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز  نیز در چهارمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس گفت: روند اجرای خط مترو شیراز در مقایسه با سایر کلان‌شهرها یک اقدام بی‌سابقه است و پیشرفت فیزیکی پروژه بسیار مطلوب است.

رضا محمدیان با اشاره به تلاش ستودنی کارکنان سازمان حمل‌ونقل ریلی در اجرای این پروژه، اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های اجرایی در خط مترو شیراز در مقایسه با سایر کلان‌شهرها این است که عملیات مترو در ۴ محور و ۴ خط در حال انجام است.

محمدیان افزود: روند اجرای خط مترو شیراز در مقایسه با سایر کلان‌شهرها یک اقدام بی‌سابقه است و پیشرفت فیزیکی پروژه بسیار مطلوب است.

وی ادامه داد: در خط ۳ مترو که در تکمیل خط یک است از تعداد هشت ایستگاهی که برای این خط طراحی‌شده است تنها ۲ ایستگاه عملیاتی نشده است و سایر ایستگاه‌ها عملیاتی شده است و برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای است که در هنگام ورود دستگاه تی بی ام به هر ایستگاه محفظه خاک‌برداری ایستگاه آماده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در ادامه خط ۲ مترو برای ۳ ایستگاهی که عملیات اجرایی آن‌ها دنبال می‌شود این نوید داده‌شده است تا سال آینده به یک نقطه قابل‌قبول برسد و عملیات خاک‌برداری انجام شود.

وی تصریح کرد: در خصوص اتصال خط ۱ به ۴ که عملاً دسترسی به حرم‌های مطهر و بافت تاریخی و اماکن تاریخی محدوده بافت مدنظر است، ۴ ایستگاه طراحی خواهد شد که دو خط ۱ و ۴ را به یکدیگر وصل می‌کند و با سایر اتصالات خطوط دسترسی شهروندان به نقاط مختلف شهر ایجاد می‌شود و در ایام مختلف سال همچون عید نوروز، ماه محرم و مناسبت‌های خاص که دسترسی به این محدوده به دلیل مسائل امنیتی و ترافیکی محدود و مسدود می‌شود، دسترسی آسان شهروندان به این مسیر صورت می‌گیرد.

به گفته وی؛ در طراحی ایستگاه، مطالعات مختلف اجرای این خط در دستور کار قرار گرفت و این اقدام نقطه عطف در حمل‌ونقل محدوده تاریخی، فرهنگی و مرکزی شیراز و دسترسی آسان‌تر شهروندان و زائران به حرم‌های مطهر شهر شیراز خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز