خبرگزاری کار ایران

ورود سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی به اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۰۲۷

هواشناسی اصفهان با صدور «هشدار زرد» از ورود سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری خبر داد و پیش بینی کرد که با فعال شدن این شرایط، رگبار باران و رعد و برق، بیشتر مناطق استان را فرامی‌گیرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی و رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در نقاط مستعد، در روزهای یاد شده در همه مناطق بویژه شمال، غرب و جنوب استان خبر داد.

بر همین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان و مسوولان توصیه شده است تا ضمن احتیاط در سفرهای برون شهری، از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند و احتیاط لازم را در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر بعمل آورند و دستگاه‌های اجرایی و امدادی نیز آمادگی لازم را برای پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها و حفاظت از تولیدات کشاورزی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز