خبرگزاری کار ایران

کارگران ابنیه فنیِ شمال غرب: هنوز حقوق اسفند و فروردین را نگرفته‌ایم!

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۹۴۳

کارگران ابنیه فنی شمال غرب (زنجان، تاکستان ومیانه) از مدیریت راه آهن درخواست کردند به وضعیت پرداخت مطالبات عقب افتاده آن‌ها رسیدگی کند.

تعدادی از کارگران ابنیه فنی شمال غرب در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: بعد از گذشت ۳۵ روز از آغاز سال هنوز نه حقوق اسفند و فروردین را دریافت کرده‌ایم و نه مزایای مناسبتی و عرفی را که مسئولان وعده پرداخت آن را به کارگران داده‌ بودند بنابراین از مدیرعامل شرکت راه آهن درخواست داریم به وضعیت مطالبات معوقه ما رسیدگی کند.

یکی از کارگران با بیان اینکه باید صدای ما شنیده شود، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان استانی گفت: از مدیریت راه آهن می‌خواهیم، با ورود به مجموعه ریلی شمال غرب به روند کار و پرداخت حقوق کارگران شاغل در آن رسیدگی کند.

او گفت: شرایط زندگی کارگران ابنیه فنی شمال غرب به دلیل‌ عدم پرداخت حقوق و سایر مزایای مناسبتی و رفاهی همانند مانده مرخصی، بن ماه مبارک رمضان و عید نوروز اسفبار است و از این بابت جا دارد مدیرعامل شرکت راه آهن پیگیر مطالبات ما کارگران باشد.

این کارگر با بیان اینکه باید مشخص شود تا زمانی معوقات مزدی کارگران پرداخت می‌شود، گفت: کارگری که در ماه حداقل‌های مزدی را دریافت می‌کند چگونه می‌تواند زندگی خود را تامین کند؟

او گفت: ما کارگران برای تامین هزینه‌های زندگی کار می‌کنیم و چنانچه یک ماه حقوق به ما داده نشود، تمام بخش‌های زندگی‌مان لنگ می‌زند.

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران؛ کارگران این مجموعه در  گرما و سرما برای رفاه مردم و آبادانی کشور بدون هیچگونه تعطیلی و ایجاد وقفه در کار تلاش می‌کنند بدون اینکه زحمت‌شان به چشم بیاید و همیشه دغدغه تمدید قرارداد، حقوق، عیدی، امنیت شغلی و حتی لباس کار  دارند.

او در پایان گفت: باید نگاه به کارگران انسانی باشد و مدیران و مسئولان باور کنند که کارگر نیز برای تهیه نیازهای اولیه زندگی خود و خانواده‌اش به حقوق مناسب نیاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز