خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول در شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

از ۷۵۰۰ معتاد متجاهر نگهداری می‌ کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۷۳۳

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی گفت: طرح تکمیلی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت طی دو هفته در کلانشهر تهران اجرا شد و طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران حدود ۷۲۹۸ آسیب دیده اجتماعی در این طرح ساماندهی شدند.

«احمد احمدی صدر» مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا پیرامون آخرین وضعیت ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در کلانشهر تهران گفت: با تدبیر شهردار محترم تهران دو سال پیش برای حل معضل آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران قرارگاه اجتماعی تشکیل شد، گفتیم در میدان پرچم داری می‌کنیم و هر دستگاه و نهادی مشکلی دارد بیان کند تا بخشی از مشکلات را در شهرداری تهران حل و فصل کنیم. گفتمان در میدان فرقش با گفتمان ریاستی و پشت میز نشستن فرق می‌کند و شهرداری تهران تمام قد به میدان آمد مطالبه کرد و اقدام و عمل کرد.

وی با اشاره به ایجاد فضاهایی برای نگهداری معتادان متجاهر گفت: در قرارگاه بحث معتادین متجاهر مطرح شد که گفتند فضای کافی برای ساماندهی آن‌ها را نداریم و شهرداری تهران آمد و به تنهایی ۷۵۰۰ ظرفیت ایجاد کرد تا هم مشکلات برطرف شود و هم دیگر بهانه‌ای در کار ساماندهی نباشد و قرارگاه اجتماعی امروز به جایی رسیده که ۲۴ هزار ظرفیت ایجاد کرده است. در بحث دیگر گفتند مشکل منع پذیرشی‌ها را داریم که شامل زخم باز، عفونی، ایدز، هپاتیت، بالای ۶۵ سال، زیر ۱۸ سال و…  می‌شود و هزینه زیاد و مرگ و میر زیادی دارد. سایر دستگاه‌ها منع پذیرشی‌ها را نمی‌پذیرفتند و اما شهرداری تهران آسیب دیدگان اجتماعی را همچون خانواده خود می‌داند و تمامی منع پذیرشی‌ها را در مراکز تربیتی آموزشی و درمانی یاورشهر پذیرفتیم و این کار ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی ادامه داد: بهانه سوم پاتوق‌ها و کلونی‌های معتادین متجاهر بود که این پاتوق‌ها وکلونی‌ها در دو سال گذشته با ظرفیتی خوبی که در ساماندهی آن‌ها ایجاد شد، جمع شدند و دیگر شاهد پاتوق‌ها و پلاک‌های قرمز در سطح پایتخت نیستیم.

وی ادامه داد: ۹ گام تربیتی، آموزشی و درمانی را طراحی و در یاورشهر‌ها اجرا کردیم و چرخه اقتصادی برای آن تعریف شد. در دو سال گذشته مجموعه این اتفاقات توسط شهرداری رقم خورد تا الان خوشبختانه از نظر وضعیت آسیب‌های اجتماعی به شرایط رضایتبخشی در پایتخت برسیم.

احمدی صدر گفت: بخش دیگر را باید مردم وارد شوند و از محله خود صیانت کنند و همچنین معتادین متجاهری که چندین بار وارد مراکز شدند، اما بار دیگر به چرخه اعتیاد برگشتند باید قانون ماده ۴۲ برای آن‌ها اجرا شود. باید وارد اردوگاه‌های کار سخت و اجباری شده و چند سالی را در آنجا سپری کنند.

دبیر قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: زیرساخت‌هایی که طی دو سال گذشته به صورت شبانه روزی در سطح کلانشهر تهران ایجاد شد، زمینه ساز اجرای طرح کمیلی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در فروردین ماه بود که به لطف الهی به بهترین شکل ممکن اجرا گردید. تدابیر دکتر زاکانی در حوزه آسیب‌های اجتماعی پایتخت اثربخش بوده و شهرداری تهران در حال حاضر بیش از ۷۵۰۰ آسیب دیده اجتماعی را در مراکز خود نگهداری می‌کند و شما تصور کنید اگر این ظرفیت‌ها توسط شهرداری تهران ایجاد نمی‌شد ۷۵۰۰ معتاد متجاهر در سطح پایتخت پراکنده بودند و تمام افراد منع پذیرشی نیز اعم از بیماران زخم باز عفونی و… در گوشه و کنار معابر و خیابان‌ها حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز