خبرگزاری کار ایران

34 هزار مسکن روستایی در استان کرمانشاه مقاوم سازی شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۵۱

از 133 هزار واحد مسکن روستایی استان از ابتدای شروع طرح در سال 1384 تاکنون 34 هزار واحد مقاوم سازی شده اند و شش هزار واحد نیز در حال مقاوم سازی هستند.

معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: 70 درصد خانه های روستایی استان در معرض خطر تخریب بر اثر زلزله هستند و اگر اقدامی در زمینه مقاوم سازی آنها صورت نگیرد، در صورت وقوع زلزله عواقب جبران ناپذیری در استان رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، شمس الله خدادادی تاکید کرد: هر چه سریعتر باید در خصوص تشویق روستاییان به مقاوم سازی مسکن های خود اقدام شود.

خدادادی تاکید کرد: از 133 هزار واحد مسکن روستایی استان از ابتدای شروع طرح در سال 1384 تاکنون 34 هزار واحد مقاوم سازی شده اند و شش هزار واحد نیز در حال مقاوم سازی هستند که این میزان برابر با 31 درصد مسکن های روستایی استان است.

معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه، از مقاوم سازی سالانه پنج هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار خانوار استان خبر داد.

وی مبلغ تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی را 12.5 میلیون تومان اعلام کرد و اظهارداشت: این تسهیلات با سود پنج درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله به متقاضیان پرداخت می شود.

معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: در راستای تشویق روستاییان به انجام مقاوم سازی مسکن های خود تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده که از جمله آنها می توان به ارائه 100 الگوی مسکن روستایی به صورت رایگان، اعطای تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی، پایین آوردن هزینه های نظارت بر ساخت و ساز و ارائه ضمانت نامه زنجیره ای در راستای تسهیل کردن دریافت تسهیلات اشاره کرد.

وی افزود: سه نفر از اعضای هر روستا می توانند برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی از بانکها بصورت زنجیره ای ضامن یکدیگر شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز