خبرگزاری کار ایران

ممبینی: در آزادی و نقش جهان VAR ثابت خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۷۸۳

دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران در خصوص راه اندازی VAR در ایران صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، هدایت ممبینی دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران در حاشیه مراسم افتتاحیه سمینار آموزشی داوران و کمک داوران ویدیویی در گفتگو با خبرنگاران گفت: کارهایی که باید برای برگزاری مسابقات با سیستم کمک داور ویدئویی یا VAR باشد، داشتن لاینسنس و اپراتورهایی هستند که باید در اتاق‌ها بنشینند و صحنه‌ها را برای داوران آماده کنند. خوشبختانه با پروتکل های فیفا و بخش های هماهنگی، هماهنگ شده‌اند و خدا را شکر مسیر پروژه VAR فوتبال ایران در سمتی است که انشالله ماهیانه کلاس‌ها را داشته باشیم و در مسابقات آتی در صورت گرفتن لاینسنس از آنها استفاده خواهیم کرد. قبلا ۷ داور بین المللی به ضرورت حضور در مسابقات بین المللی با هزینه خودمان به ۴ کشور در نزدیکی ایران فرستادیم تا آنها لاینسنس بگیرند و انشالله این ۲۵ داور هم تکمیل شود، تعداد قابل توجهی است که برای فصل بعد به ما کمک خواهند کرد.

او ادامه داد: سیستم VAR را باید گام به گام جلو رفت و اگر مشکلی پیش نیاید، این اتفاق خواهد افتاد. صبر کنید تا مطابق برنامه ریزی و پلنی که به فیفا داده‌ایم، برنامه را جلو ببریم. از برنامه عقب نیستیم و انشالله همین استاندارد جلو برویم.

ممبینی تاکید کرد: ۸ مسابقه لیگ برتر در هر هفته داریم که به آنها می‌رسانیم و برنامه این است که در آزادی و نقش جهان، سیستم ثابت داشته باشیم و در بقیه ورزشگاه‌ها به صورت ون داشته باشیم. در لیگ اسپانیا هم اطلاع دارم که ۷ دستگاه با ون و چرخشی است. در بازی های همزمان هم بازی های حساس ما قطعا با VAR خواهد بود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران خاطرنشان کرد: ما ۲ پروسه را به صورت همزمان با فیفا و ۷ شرکتی که با فیفا همکاری می‌کنند، جلو می‌بریم. به تازگی یک شرکت چینی از فیفا تاییدیه گرفته که شاید این شرکت با توجه به تحریم‌ها به ما کمک بیشتری کند.  

او در مورد نحوه چینش داوران در دوران دوری خداداد افشاریان در سمت رییس کمیته داوران گفت: قبل از این داستان‌ها، کمیته صیانت بر لیگ تصمیم گرفت یک کارگروهی لیست چیدمان داوری را کنترل کند که من با توجه به سابقه‌ام در آنجا هستم. فکر می‌کنیم اگر نظر جمعی و کارگروه باشد، چینش داوری بهتر صورت خواهد گرفت. در ۳-۴ هفته اخیر بدون تکنولوژی VAR، قضاوت های خوبی داشتیم که نشان می‌دهد تصمیم کمیته صیانت تصمیم خوبی بوده.

وی در اشاره به مسئله رفتارهای برخی از بازیکنان لیگ برتری مانند امید حامدی فر در پایان بازی با ذوب آهن، گفت: من درباره محدود کاری خودم صحبت می‌کنم. از کمیته استیناف، انضباطی و اخلاق واقعا تشکر می‌کنم که شبانه روزی کار می‌کنند و اگر بخواهند یک آمار از پرونده‌های قضایی فوتبال ایران بدهند، واقعا آمار زیادی است. هر آیین نامه‌ای قابلیت اصلاح دارد و اساسنامه فیفا در همین کنگره اصطلاحات و ادیت های زیادی داشت. برای رشد فوتبال قابلیت اصلاح آیین نامه و اساسنامه را داریم و اگر کمیته تدوین مقررات در هر موضوع ترجیحش بر اصلاح باشد، حتما اعمال خواهیم کرد.

هدایت ممبینی در مورد بحث فساد در فوتبال ایران گفت: مسایل انضباطی دو بخش است که یک بخش شکایت از نظر مالی است که روال خودش را دارد اما بخش انضباطی فوتبال به ارکان قضایی ارجاع داده می‌شود که اعتقاد داریم این هم تصمیم ارکان قضایی است. هر پرونده‌ای که به سمت ارکان قضایی برسد، بدون هیچ کم و کاستی نظر می‌دهند و ما بدون فوت وقت ابلاغ می‌کنیم. این پرونده که می‌گویید در رکن قضایی خارج از فوتبال تشکیل شده و آرای قطعی هنوز صادر نشده. هر زمان صورت بگیرد و دادسراها نظر بدهند، ما موضع خود را اعلام خواهیم کرد ولی تا کنون چیزی به ما ابلاغ نشده.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز