خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت در نشست خبری مطرح کرد؛

تشریح اقدامات دولت برای حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۸۳۹

سخنگوی دولت با بیان اینکه پوشش هزینه‌های بیماران خاص برای بیش‌ از ۷ میلیون نسخه و پوشش بیمه‌ای ۲۳۴ قلم دارو از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برای بیماران خاص و صعب‌العلاج است، گفت: ۱۰۷ بیماری نادر و صعب العلاج از محل تبصره ماده ۹ اساسنامه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود گفت: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افتتاح شد؛ ۷ هزار میلیارد تومان هم در سال ۱۴۰۲ به این صندوق تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه پوشش هزینه‌های بیماران خاص برای بیش‌ از ۷ میلیون نسخه و پوشش بیمه‌ای ۲۳۴ قلم دارو از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برای بیماران خاص و صعب‌العلاج است، گفت: ۱۰۷ بیماری نادر و صعب العلاج از محل تبصره ماده ۹ اساسنامه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش قرار گرفت.

بهادری جهرمی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار دستگاه حلزون شنوایی تامین و کاشت‌ آن رایگان شد، گفت: پیش از این، این‌گونه نبود و اگر کسی مشکل شنوایی داشت توان درمان نداشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: در پایان هفته جاری باتوجه به دهه کرامت، سفر استانی آقای رئیس جمهور به قم را خواهیم داشت و این سفر پانزدهمین سفر رئیس‌جمهور در دور دوم سفرهای استانی است.

بهادری جهرمی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات گفت: در ۸ حوزه انتخابات الکترونیکی برگزار خواهد شد.

سخنگوی دولت درباره کنترل بازار مسکن و اجاره بها گفت: طرح ساماندهی اجاره بها بازار مسکن با همکاری وزارت راه و شهرسازی در دولت نهایی شد، طرحی هم در مجلس بررسی شد که با ارسال به دولت به سرعت آقای رئیس‌جمهور ابلاغ خواهد کرد. با این طرح خانه‌های خالی می‌تواند به سمت بازار سوق پیدا کند و دریافت مالیات‌ از خانه‌های خالی می‌تواند برای بازسازی بافت‌های فرسوده مورد استفاده قرار گیرد پیش بینی می‌شود  امسال بتوانیم بر بازار اجاره‌بها نظارت داشته باشیم.

وی درخصوص برنامه‌های دولت برای پیشگیری از مفاسد اقتصادی بیان کرد: پیش‌بینی این است که جلوی گلوگاه‌های فساد گرفته شود و فسادی اتفاق نیفتد تا ما بعدا بخواهیم جلویش را بگیریم.  بازرسی ویژه رئیس جمهور تشکیل شده است، ۳ هزار ۴۲۹ صورت حساب‌های مالی از سوی شر‌کت‌های دولتی در این ۲ سال ونیم منتشر شده است. امضاهای طلایی حذف شد و اصلاحات مالیاتی متعددی صورت گرفت.

سخنگوی دولت در خصوص اظهارنظر مسئولان وزارت کار درباره واگذاری تعیین حقوق کارگران از سوی مجلس و حذف سه‌جانبه‌گرایی گفت: دولت هیچ تصمیمی درخصوص واگذاری مرجع تعیین حقوق کارگران به مجلس نگرفته و به سه‌جانبه‌گرایی معتقد است. دولت به اصل ۳ جانبه‌گرایی معتقد است. تضمین حقوق کارگر و کارفرما در گروی اصل سه‌جانبه‌گرایی خواهد بود. دولت در این موضوع هیچ برنامه و لایحه‌ای ندارد هیچ لایحه‌ای در این خصوص نه تصویب شده و نه در این دولت تصویب خواهد شد دولت مخالف نقض اصل سه‌جانبه‌گرایی و واگذاری آن به مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری در پارک پردیس، گفت: سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری، ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس با حضور و مشارکت بیش‌از ۴۰۰ شرکت برگزار خواهد شد. از ۲۰ کشور جهان در این نمایشگاه در قالب بازدیدکننده، هیئت تجاری و غرفه‌دار حضور دارند. اولین دوره رویداد ملی صنایع خلاق کشور با انگیزه ایجاد تمرکز و توجه بیشتر به صنایع فرهنگی و هویت‌ساز در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

سخنگوی دولت با اشاره به برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نوزدهم لغایت بیست و نهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه که با حضور ناشران داخلی و خارجی برگزار می شود دارای دو شکل فیزیکی و مجازی است، گفت: در بخش ناشران داخلی بیش از ۲۶۰۰ ناشر از سراسر کشور شرکت کرده اند و ۳۶۰ کتابفروش هم به عنوان حلقه‌ای از زنجیره توزیع برای دومین سال متوالی به سامانه مجازی نمایشگاه متصل خواهند شد.

سخنگوی دولت گفت: مهمان ویژه این دوره کشور یمن است.

بهادری جهرمی درباره تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک گفت: طرح فجرانه که به صورت ۳ ماهه اجرایی شد، با اشتقبال پرشور از سوی مردم مواجه شد و الحمدالله از سوی دهک‌های ۱تا۴ استقبال ۹۰ درصدی از این طرح داشتند و دهک‌های ۴ تا ۷ هم استقبال بیش از ۸۰ درصدی داشتند.

وی افزود: با این فرآیند منابع مالی هم که پیش‌بینی شده مستقیما در سبد سفره خانوارها استفاده می‌شود و به افزایش سلامت غذایی کمک شایان توجهی می‌کند. طرح خوبی بود که در این ۳ ماه اجرا شد و برای استمرار آن باید ببینیم منابع بودجه چیست چون جداول بودجه در حال نهایی شدن در مجلس است و ان‌شاالله باید ببینیم منابع اعتباری لازم در بودجه و در رفت‌و آمدهایی که دولت و مجلس با هم دارند چگونه پیش بینی و امکان تامین دارد.

سخنگوی دولت یادآور شد: اگر بتوانیم پیش‌بینی منابع داشته باشیم، حتما دولت از استمرار آن استقبال می‌کند. این طرح جزو طرح‌هایی است که هر چه بتواند در بازه‌های زمانی متفاوت ادامه یابد، دولت را موثر و موفق قلمداد می‌کند.

سخنگوی دولت درباره تشریح دستاوردهای نمایشگاه اکسپو ایران، گفت: این نمایشگاه که حدود یک هفته بعد از عملیات وعده صادق انجام شد، با حضور بیش از ۲ هزار تاجر از بیش از ۸۰ کشور جهان همراه بود که معنای روشنی به جهانیان مخابره کرد. البته با حضور غیررسمی برخی تجار در این نمایشگاه تعداد بازدیدکنندگان از میزان اعلامی بیشتر است.

وی افزود: بیش از ۸۰۰ شرکت داخلی در این نمایشگاه محصولات و توانمندی‌های خود به ویژه در حوزه فناوری‌های نوین را به نمایش گذاشتند. در حوزه‌های متعدد مثل پتروشیمی، ساختمان، فولاد، معدنی، صنایع غذایی، ماشین‌آلات، دانش‌بنیان و پزشکی محصولات مختلفی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد. ۴۰ هیئت دولتی از این نمایشگاه بازدید کردند. در حاشیه این نمایشگاه دومین اجلاس ایران و آفریقا به‌عنوان ابتکار دولت سیزدهم برگزار شد که بیش از ۲۰۰ تاجر و مقام دولتی از کشورهای آفریقایی میهمان ما در راستای توسعه روابط تجاری ایران و آفریقا بودند.

بهادری جهرمی عنوان کرد:برگزاری این نمایشگاه بسیار کمک می‌کند که تبادلات تجاری، معرفی ظرفیت‌ها و بازاریابی برای محصولات شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان، خصوصی و داخلی فراهم شود. همچنین کمک‌کار جدی برای توسعه روابط تجاری برای افزایش منابع ارزی ملی تقویت بنیه اقتصادی کشور خواهد شد.

وی درباره مبادلات تجاری ایران با امارات، گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و امارات در سال ۱۴۰۲ به حدود ۲۷.۴ میلیارد دلار رسید که حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.هدفگذاری حجم تجاری بیش از این را با امارات پیش‌بینی کردیم. توافقات بسیار خوبی هم در کمیسیون مشترک در حوزه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی و تجاری صورت گرفته است.حتماً باتوجه به واقع‌نگری که در ماه اخیر بعد از عملیات وعده صادق شاهد آن هستیم و در منطقه و جهان در حال شکل‌گیری است، تبادلات تجاری و اقتصادی با رشد روزافزون افزایش پیدا کند.

بهادری جهرمی درباره خنثی‌سازی تحریم‌ها اظهار کرد: نگاه جمهوری اسلامی و دولت در این زمینه روشن بوده است. مسیر جدی خنثی‌سازی تحریم‌ها که امروز با واقعیت‌های جدید با سرعت بیشتری رو به پیشرفت است، روی میز دولت بوده، هست و خواهد بود و با جدیت در این مسیر حرکت می‌کند.در خصوص مذاکرات، ایران هیچوقت ترک‌کننده نبوده که حالا اقدام جدیدی انجام بدهد. باید طرف‌های مقابل نگاه‌ اصلاحی و بازبینی را به‌ویژه با در نظرگرفتن واقعیت‌های روز داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره سیاست دولت درخصوص مسکن کارگری آن هم باتوجه به نابسامانی که در بازار مسکن وجود دارد، گفت: جهت‌گیری دولت برای طرح ملی مسکن اقشار ضعیف مانند جامعه عزیز کارگران است‌. هنگامی که ۴ میلیون مسکن هدف‌گذاری می‌شود حقیقتا همین جامعه (کارگران) محور اصلی هستند و ساخت مسکن ملی با  هدف توسعه تولید و ساخت در جهت ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اولویت اول ما در حوزه مسکن جامعه کارگری هستند تا ان‌شاالله بتوانند از مزایای آن بهره‌برداری کنند. به طور خاص تعاونی‌های مسکن کارگری متولی ساخت و ساز مسکن کارگران هستند و کارفرمایان هم مکلف به حمایت شدند.

سخنگوی دولت بیان کرد: ۲۳۰ تعاونی کارگری در حوزه مسکن در کشور وجود دارد که دولت هم حمایت‌های لازم را انجام داده است و بعد از این هم انجام خواهد داد و توافقات مختلفی بین مجموعه‌های صنعتی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است.

وی با بیان اینکه درحال ساخت ۱۴۰ هزار مسکن مسکونی فقط برای بخش صنعت هستیم، گفت: برای ساخت ۱۴۰ هزار مسکن برای بخش صنعت وزارت راه زمین در اختیارشان قرار داده است این به غیر از زمین‌هایی است که خودشان داشته اند.

بهادری جهرمی گفت: ۵ هزار هکتار برای ساخت مسکن در کنار شر‌کت های صنعتی پیش بینی شده است تا در صورت نیاز در اختیار کارگران قرار گیرد. دولت همه ظرفیت‌های خودشان را قرار داده است. تعاونی‌های مسکن کارگری هم پیشگام هستند و دولت هم همراه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز